w.Intercom = i;Nefit 9000i, opentherm en tado-x niet compatible? - Pagina 5 — tado° Community

Nefit 9000i, opentherm en tado-x niet compatible?

1235»

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    december 2024 aangepast
    Ja, alleen Opentherm en aan/uit wordt door X ondersteund.
    Je kan een EMS-OT converter ertussen zetten, kost circa €75.
    Maar berichten zijn wisselend over de werking van X en converters. Zoek maar even op dit forum.
  • Dat is de Nefit Easy Connect toch?

• QuintenB
    QuintenB
    december 2024 aangepast

@roland43 Het klopt dat de Tado X geen EMS ondersteunt. Er bestaat wel een OT-EMS converter van Bosch/Nefit. Dat kost niet zoveel 60-80euro en is heel eenvoudig te installeren.

Echter geeft Tado X daar momenteel nog problemen mee. Ik zou wel een ticket aanmaken bij Tado en verwijzen naar de issues hier, zodat ze er een prioriteit van maken om de communicatie met de EMS-OT converter op te lossen. Het aantal mensen met dezelfde problemen begint hier serieus aan te dikken.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    @roland43 Nee dat is niet de Easy Connect, maar dit ding

https://www.warmteservice.nl/Verwarming/Onderdelen/Ketelonderdelen/Nefit-OpenTherm-converter/p/37253001
  • Hoi allen,

Ook bij mij dezelfde problemen met Tado X en Nefit Trendline HRC24C ketel. Goed werk van de diverse forum leden. Ik overweeg met een Arduino en een interface schakelingetje de OT communicatie te monitoren, dat kan nog wat helderheid verschaffen misschien.

Overigens zie ik bij mijn ketel dat de ketel wel warm wordt als er warmtevraag is. De ketel geeft netjes 50 graden aan, alleen gaat de circulatiepomp van de ketel niet draaien en blijven de leidingen koud. Merkwaardig.