w.Intercom = i;Tado aansluiting op zoneklep en ketel — tado° Community

Tado aansluiting op zoneklep en ketel

Beste lezers,

Graag jullie hulp bij het instellen van de thermostaat met een zoneklep.

Vandaag heb ik mijn verwarmingssysteem uitgebreid met een zoneklep en een extension kit. De extension kit is hierbij aangesloten op de ketel via OTM. De reeds bestaande thermostaat is in relais functie aangesloten op de zoneklep.

In de handleiding vind ik terug dat de thermostaat als volgt ingesteld moet worden: TS > HC01 > HW X > EK v > R01 > SAVE. Door hier R01 te selecteren valt mijn ketel (Bosch 30HRC) echter in een communicatie storing. De oplossing hiervoor is om weer D01 te selecteren, zoals ook eerder bij de thermostaat zonder extension kit was ingesteld.

Met deze instellingen functioneert de zoneklep echter niet naar behoren. Bij het vastklikken van de thermostaat in de houder gaat de zoneklep open en bij het losklikken weer dicht. Deze functioneert dus wel, maar reageert niet op de thermostaat. Kan iemand mij helpen aan de juiste instellingen?

Answers

• Vanmorgen concludeerde ik dat de ketel niet reageert op een warmte vraag van een van de radiatorknoppen. Pas toen ik de kamerthermostaat hoger zetten begon de ketel te verwarmen. De ketel geeft geeft geen communicatie fout en ook de extension kit lijkt prima (langzaam pulserend) te functioneren.