Uitschakelen verwarming

Options
Tijdens de zomerperiode hebben wij de gewoonte om Tado uit te schakelen zodat alle temperaturen op “vorstbeveiliging” ingesteld worden.
Ook dit jaar werd het Tado-systeem uitgeschakeld.
Bijgevolg wordt de app ook niet meer geopend om op te volgen of alles nog wel naar behoren functioneert.
Nu merkte ik gisteren per toeval dat de verwarming in één van de kamers toch actief was.
De temperatuur werd blijkbaar via de app op 24 graden ingesteld.
Hoe dit gebeurd is, blijft een raadsel, maar het was sowieso geen bewuste handeling van mijn partner of mij.
Mogelijk heeft één van onze kinderen dit in een onbewaakt moment gedaan.
Hoe dan ook, het is gebeurd en we kunnen de klok niet terugdraaien.
Omdat dit een geen bewuste handeling was, werd de timer niet aangepast en staat deze standaard ingesteld op “tot je het schema hervat”.
Omdat het niet opgevolgd werd en er geen schema’s hervat werden, heeft Tado de kamer meer dan 2 maanden dus continu naar 24 graden gestuurd.
Zonde van het geld, maar vooral uit ideologie vind ik dit wel jammer.

Een mogelijke oplossing voor dit probleem zou het volgende kunnen zijn.
Wanneer de knop “alle verwarmingen uitschakelen” geactiveerd wordt, worden alle temperaturen op “vorstbeveiliging” ingesteld.
Wanneer men nu alle wijzigingen aan temperatuursinstellingen (app, Alexa of apparaat) als handmatig zou beschouwen, worden de naar wens instelbare timers geactiveerd.
Wanneer de schema’s niet actief zijn, zijn dit eigenlijk ook gewoon handmatige wijzigingen.
Achteraf gezien lijkt mij dit ook gewoon ;) logisch.
1
1 votes

Active · Last Updated