Meerdere woningen op 1 account (Multi-Home)

Opties
2

Reacties

  • EllenvS
    Opties

    Ik kreeg het advies na contact met Tado dit zelfde dus al enkele jaren bekende probleem aan te kaarten. Ook hier twee locaties, 1 op de app, de andere via website account ( die je op je beginscherm kan zetten). Echter nu ook de airco tool, die toegevoegd zou moeten worden aan het account welke we via de website hebben. Dit laatste kan niet en staat nu op onze thuisbasis app. Dat werkt dan automatisch op het schema van de thuisapp, wat dus NIET de bedoeling is. Hij gaat aan als we op de thuisbasis zijn en koelt/verwarmt dan de locatie waar we niet zijn😒😱

    dus ook hiervoor dringend een oplossing gevraagd!

  • thomasv
    Opties

    @EllenvS Denk dat het beter is om hiervoor direct contact met Tado op te nemen c.q. een nieuw draadje te starten op het forum in plaats van het draadje van het oorspronkelijke bericht hiervoor te gebruiken.

  • Helemaal mee eens.. als je meerdere bedrijfpanden of woningen hebt moet je meerdere accounts maken.

  • Heurmi
    Opties
    Voor mijn tweede woning dacht ik eraan om ook een tweede Tado te installeren. Echter vrees ik, op basis van de schijnbare onwil van Tado om deze logische uitbreiding te voorzien, dat ik dan maar gelijk voor alle woningen zal over moeten stappen naar een ander systeem…🤔
  • heruhur
    Opties
    Net 2 stuks bedrade thermostaat besteld en de tado app alvast geïnstalleerd. Zie ik dat ik maar één huis in kan stellen. Dat wordt dan inderdaad account switchen zoals ik hier al kon lezen. Kleine tegenvaller. Wat mij betreft mag deze met stipt op één.
  • Ik zou graag in 1 app meerdere locaties willen bedienen: bedrijf en thuis. Google Home kent deze functie bijvoorbeeld. Beter goed gejat, dat dit langer uit te stellen.
  • Tado,


    Ondertussen 1 jaar verder. Schandalig dat er geen enkele communicatie is. Niet naar mij, maar ook niet naar de community. Jullie zien dat er grote vraag is naar bediening over meerdere verwarmingsbronnen binnen 1 account. Maar doen alsof jullie neus bloed. Laten niets horen, geven geen reactie. Ik ga eens kijken of er een organisatie is, die dit eens in de media wil belichten. 😕

  • Jan_O
    Opties

    @Tado: Nog steeds geen ondersteuning van meerdere huizen in 1 app ? Het is echt ongelooflijk dat jullie dat niet voor mekaar krijgen. Als je alleen al meerder accounts zou kunnen aangeven in de app en daartussen makkelijk zou kunnen switchen zou een hele verbetering zijn. Ook mobiele telefoons niet alleen koppelen aan een account maar ook aan een specifieke kamers zou zeer nuttig zijn. Misschien dat julie geen nederlands kunnen lezen?

    @Tado: Immer noch keine Unterstützung für mehrere Häuser in die App? Es ist wirklich unglaublich, dass ihr das nich nicht könnt. Wenn man in die App mehrere Konten angeben und einfach zwischen ihnen wechseln könnten, wäre dies schon eine große Verbesserung. Auch die Verknüpfung von Mobiltelefonen mit nicht nur ein Konto, sondern auch mit bestimmten Räumen wäre sehr nützlich.

  • RG1
    Opties

    Dit moet toch een keer ingebouwd kunnen worden.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Er loopt al een poll voor dit onderwerp, maar het kan geen kwaad er vaak op te wijzen. Helemaal mee eens.
  • Begin vorig jaar al gevraagd zal nog wel effe duren net als geolocatie per thermostaat en knop dat geeft echte besparingen
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Is er dan een officieel antwoord gekomen hierop?

  • hankuipers
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Ik meen dat ik ook al iemand in 2019 had aangegeven om TADO beschikbaar te hebben om meerdere huizen aan te kunnen sturen vanuit 1 account.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Het is al vaak gevraagd, en er loopt ook ergens een andere poll voor.

  • Heurmi
    Opties

    Zonder uitbreiding naar tweede woning zie ik voorlopig af om een tweede TADO systeem aan te schaffen. Als er een andere aanbieder een soortgelijke optie wel zou aanbieden zou het best kunnen dat we het TADO verhaal verlaten. Jammer dan!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dat zei je vorig jaar ook al.

    Maar wat ik ook al vaak gezegd heb: ze hebben geen programmeursteam, al het programmeerwerk wordt gedaan door de directeur-medeoprichter van het bedrijf die het oorspronkelijk allemaal gemaakt heeft. Die kan zo nu en dan tussen zijn drukke werk door even een vrijdagmiddagje programmeren en er kleine nieuwe dingetjes in maken.

    De grote hoeveelheid werk die zou zitten aan een totaal redesign van de hele software en app, daar komt ie niet aan toe. Het is jammer, maar helaas. Gemiste kans inderdaad.

  • Wij hebben een eerste bedrijfslocatie nu helemaal ingericht met 12 knoppen en 7 extra temperatuursensoren. Nu willen we verder uitbreiden naar onze andere locaties, blijkt dit niet mogelijk binnen hetzelfde account! 🤯 Echt onbegrijpelijk. Wanneer kunnen we dit verwachten @tado_mod ?

  • ErikZ
    Opties

    Jeez… zojuist een Tado aangeschaft bij AH voor een leuke prijs voor ons tweede weekendhuisje. Had ff dit draadje moeten lezen. Geen twee accounts dus in 1 app. Ik weet dat Tado een kansloos bedrijf is met softwareontwikkeling. Jammer, je zou denken dat het ze voor de wind gaat nu.

    Maar als 2 huizen in app niet gaat dan neem ik aan dat het wel werkt als ik het ene account in m’n iPhone doe en de andere in m’n iPad..?

  • ErikZ
    Opties

    Anderzijds, ze hebben het heel druk met andere zaken lees ik net op LinkedIn:

    I am proud to announce that tado°, as the market leader for intelligent climate management, has been chosen to form a business combination with GFJ ESG Acquisition that will bring tado° public via a de-SPAC transaction.

    With the funding, tado° will accelerate the development and roll-out to create the most impactful energy efficiency and management platform for Europe and beyond. Capturing the entire value chain from grid integration and distribution to energy retailing and consumption, tado addresses the multi-billion-dollar value pools of energy efficiency, smart energy tariffs, and demand response solutions. 

    Around 21% of energy consumption in the EU is used for heating and cooling private housing alone. The EU and Germany want to fulfill their commitment to becoming the world's first climate-neutral economy by 2050. In that case, there is no alternative to decarbonising the homes, and tado° will make a significant contribution to this.


    Ze zijn gewoon voor een keiharde exit aan het gaan..

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat verhaal van die trukerige beursgang staat al sinds januari op de Tado website (onder investor relations). Is er op Linkedin een recente update of is het ook al maanden oud?

    De hoop is dat een hoop geld betekent dat er ook een ontwikkelteam komt, alleen staan er nog altijd wel vacatures en mijn vrees dat een nieuw team betekent "we kunnen beter even opnieuw beginnen want dit is bagger" (meestal de eerste reactie van een nieuw team) lijkt bewaarheid te worden met de "v4 enquete".

  • Andreplusplus
    Opties

    @Rob2 Het wordt tijd dat je eens bij tado aanklopt. Dan is het team 2 groot en gaat dus alles 2x zo snel. Gezien de tijd die je op dir forum besteed moet dat wel kunnen 😉, bovendien weet je er genoeg van.

  • Ddavidvr
    Opties

    Inderdaad, ik kocht net een tweede Tado voor een appartement aan de kust.

    ik had nooit kunnen vermoeden dat Tado dit niet voorzag en je telkens moest uitloggen.

    Dit moet toch eenvoudig op te lossen zijn?

  • PhilipSH
    Opties
    Hoi,

    Kan weinig toevoegen behalve verbazing en steun voor meerdere woningen in 1 app.

    Kom op, Tado!
  • Dat er maar een tado per account kan is wel heel onhandig tado!

  • Luuc
    Opties
    Ik kan het mis hebben. Maar stel je hebt een iphone, en je gebruikt de apple home/woning app om je hue en tado te regelen dan kan je toch ook een tweede huis maken in die woning app. Je logt dan uit bij je tado. Zo gauw als je tweede acount hebt, en een tweede tado hebt in een tweede huis, maak je main schema en zet je tado in je woning app. Ja dan moet je wel ff uitloggen en weer in je gewenste tado huis inloggen. In die woning app kan je wel switchen tussen de woningen. Ik weet even niet zo hoe je dan met geofencing uit gaat komen.
    Maar over het algemeen kan je met apple home dan toch uit de voeten?
  • Wanneer kan ik nou met 1 account meerdere huizen bedienen? Het is toch geen raket technologie voor de software developers?

  • Frank_S
    Opties

    Ok, deze suggestie is dus al een tijdje actief. Zeg Tado wanneer komt dit op jullie backlog en of sprint? Lijkt me inderdaad niet zo spannend en je kan hier heel veel gebruikers blij mee maken. GOGO!

  • Erhard
    Opties

    2019 het is nu 2023 en het is nog niet mogelijk? Weet iemand een ander systeem waar dit wel mogelijk is?

  • PieterG
    Opties

    Is hier al een oplossing voor?

    Ik heb het ene deel van het huis (nog) op gasketel met radiatoren en het andere deel heb vloerverwarming met warmtepomp. Ofwel 2 installaties in de woning en die wil ik onafhankelijk van elkaar laten werken. Dan heb ik een tweede thermostaat nodig en een tweede draadloze ontvanger.

    Maar ik wil dit natuurlijk ook in één en dezelfde app zien. Als ik voorgaan de reacties zo lees, heeft Tado hier geen benul van. (komt wel vaker voor heb ik gemerkt, die bekrompenheid van Tado, zo ook bijvoorbeeld dat je max. 6 thermostaatkranen per groep kunt toepassen....)

  • PieterG
    PieterG
    mei 2023 aangepast
    Opties

    Het lijkt erop dat Tado de marketing goed voor elkaar heeft maar voor de rest hebben ze geen benul (en geen oor naar) praktische behoefte van klanten.