enorme overshoot!
Reacties
-
😅 Douwe werkt t liefst zonder internet
1 -
Ik heb ook dergelijke problemen. De vloerverwarming staat nachts op 19,7 graad. Overdag op 20,5. In de nacht daalt de temperatuur tot 19,4 graad voordat de ketel op laag vermogen aanslaat. Dan brand de ketel door tot 20,1 graad, waarna de vloer doorwarmt naar 20,4 graad. Wat temperatuur instellen met Tado? Te onvoorspelbaar. Zowel op mijn Vaillant de Ebus als met open therm aangestuurd. Beide dit probleem. Graag ook een reactie van Tado. Daarnaast, kan ik Tado op +/- aansluiten?
0 -
Je *moet* tado op +/- aansluiten, zowel voor OT als voor Ebus. De wizard had je dat verteld.1
-
"Graag ook een reactie van Tado."
Voor reactie van Tado moet je contact opnemen met de servicedesk. Die reageren niet op dit forum!
1 -
@Mfaasse, Tado weet de temperatuur in veel vloerverwarmingsgevallen inderdaad niet heel strak te sturen. Dat dit altijd leidt tot extra energieverbruik waag ik te betwijfelen. Immers het oppompen van de ruimte met teveel energie zal leiden tot uitstel van het weer opstarten van de ketel. Mijn ervaring is dan ook niet dat dit leidt tot een meetbaar hoger verbruik, uiteraard gerelateerd aan graaddagen en gemeten over langere periode om meetfouten dan wel periodeverschuivingen te minimaliseren. Qua comfort is het wel een punt natuurlijk. Vanwege de over/undershoots heb ik het schema dusdanig aangepast dat het e.e.a. acceptabel is. Misschien niet ideaal maar werkt redelijk als je de proceskarakteristiek van de woning goed in beeld hebt.
0 -
@Bertsap @Mfaase
Ik herken de problemen van @Mfaase. Ook hier alleen vloerverwarming beneden. Ik heb de hele dag de temperatuur al ingesteld op 18 graden maar als nog blijft de kamertemperatuur op 20 graden hangen.
Vraag: waar kun je zien op welk moment in de tijd de ketel heeft bij gestokt om te verwarmen? Ik heb het gevoel dat hij wel stookt en verwarmt terwijl de kamertemperatuur boven de ingestelde temperatuur ligt.
Wat ik mij ook nog afvraag is of ik de thermostaat van de vloerverwarming wellicht moet verlagen omdat hier te warm water door heen stroomt waardoor het lastig is om te hoge temperaturen in de woonkamer te voorkomen.0 -
Hij stond op 40 graden heb hem nu op 35 gezet1