ATAG cv ketel reset naar lage aanvoerwatertemperatuur en vermogen op laaglast
Reacties
-
Voor zover bekend, geen oplossing voor0
-
"en water van 60 naar 55 graden" daar is wel een oplossing voor. water gaat naar 55 graden als er geen warmwatertegel is of als warmwater UIT staat. warmwater moet op AAN staan en de juiste temperatuur ingesteld in de tegel om de warmwater temperatuur te bepalen, instellen op de ketel kan niet (wordt overruled).
BUG, maar dat ontkent Tado. Dus gaan ze er ook niets aan doen.
0 -
Sinds enige tijd heeft Tado de mogelijkheid om de aanvoertemperatuur in te stellen. Dit lost het probleem niet op maar hierdoor blijft de aanvoertemperatuur wel op de ingestelde waarde. Bij mij werkt het nu goed. De CV staat nooit meer op 30 graden. De warmwater temperatuur kon al eerder worden ingesteld. Het schema dat je kiest voor warm water bepaalt wanneer de temperatuur ingesteld wordt. Dit heeft (positief) effect op het gasverbruik. Ben benieuwd naar jullie ervaring.
0 -
Mijn ervaring is dat de temperatuur nu dan wel goed staat, maar nu wordt het maximale verhogen naar 0 verlaagd. Dus nu wordt in de praktijk de temperatuur niet hoger dan 40 graden.
0 -
Misschien nog een goed naar de specificaties van de CV kijken. Ik begrijp niet zo goed waar bij jou de belemmering zit. Bij mij staat de aanvoertemperatuur (verwarming) op 50 graden en water, interne boiler, laat ik op twee momenten verhogen naar 60 graden. Het water wordt bij vraag toch wel hoog maar de interne boiler wordt dan niet continue op 60 graden gehouden.
0 -
Ik heb inmiddels ook een opentherm gateway tussen de tado en de cv gehangen om te kijken wat de tado naar de cv stuurt aan gegevens, en daar zie ik ook inderdaad dat de tado het maximale vermogen soms even op 100% zet maar snel daarna weer op 0%, dat is dus de belemmering.
Als ik het maximale vermogen op de cv zelf verhoog werkt het even goed maar snel daarna zet de tado hem weer op 0 en zit ik weer met een max temperatuur van 40 graden voor de verwarming.0 -
Dat is inderdaad vreemd. Bij mij blijft de aanvoertemperatuur nu netjes op 50 graden staan. Maar ik controleer nu nog slechts af en toe.
0