Nieuwe ketel
Ik heb al een paar jaar met tevredenheid tado hier in huis met in elke ruimte 1 of meerdere knoppen (behalve in de badkamer) nou was me ketel een vervanging toe 20 jaar nieuwer,zuiniger bla bla bla
Maar moet ik nu de hele setup die ik toen heb gedaan nu weer uitvoeren? Raak ik dan al me kamers en me slimme schema's kwijt?
Antwoorden
-
Nee hoor. Alles blijft zoals het was.
Wat je mogelijk wel moet doen is even het open therm protocol aanpassen naar je nieuwe ketel.
Je installateur kan daar wel bij helpen0 -
Nou zo simpel zit dat dus niet... het hangt er vanaf of je oude ketel ook al opentherm deed of dat die met aan/uit (relais) werd gestuurd.
Als dat zo is dan zal een installateur nadat je hem verteld hebt dat je de oude thermostaat blijft gebruiken (en je vragend aankijkt want er hoort een hele mooie thermostaat bij die nieuwe ketel!), en hij kent Tado niet, even checken en zien "o dit is een aan/uit thermostaat dus dan sluit ik die als aan/uit aan".
Dan zal het wel werken maar je mist dan de voordelen en de zuinigheid van je nieuwe ketel. En Tado telt je weer bij hun "de meeste mensen hebben geen modulatie" statistiek...
Dus je moet echt wel wat meer weten, wat is de oude ketel, hoe is die aangesloten, wat is het merk van de nieuwe, wat voor bus heeft die (Opentherm?) en als dat beiden gelijk is hoef je wellicht niks te doen, maar indien niet dan moet je zeker niet aannemen dat het vanzelf allemaal wel in orde komt!
0 -
Heb vorig jaar hier ook de ketel vervangen. En ik hoefde niet helemaal opnieuw de kamers en slimme schema’s opnieuw in te stellen.0
-
Nee dat niet. Maar het is zeker niet zo dat het vanzelf goedkomt als je de installateur er naar laat kijken, die kent Tado waarschijnlijk niet en zal standaard foutoplossing gebruiken of zeggen "daar ga ik niet aan werken".
0