w.Intercom = i;Maximaal verwarmen alle kamers (ongewenste nieuwe optie in app.) — tado° Community

Maximaal verwarmen alle kamers (ongewenste nieuwe optie in app.)

EdwinS
EdwinS
maart 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Sinds een paar dagen zijn er extra knoppen toegevoegd aan de app.

Een daarvan is "Maximaal verwarmen alle kamers", hierdoor wordt de verwarming van alle kamers ingesteld op 25 graden!!!!

Waarom is deze knop toegevoegd, waarom zou ik met een knop die zonder beveiliging of waarschuwing is in te drukken alle kamers naar 25 graden willen verwarmen?

Kan deze knop weer snel worden verwijderd. Een keer per ongeluk op de knop drukken en je bent het voordeel van de besparingen over een heel jaar direct kwijt.

Reacties

• Hierover ook contact gehad met de helpdesk van Tado.

De reactie daar was, de gebruikers hebben hiervoor gestemd.

Graag reactie van de andere gebruikers, overtuig me (of niet) dat dit een duurzame snelkoppeling is.

Je kunt de actie annuleren als je er "per ongeluk" op drukt. Maar wanneer kom je daar achter, als het HELE HUIS 25 graden is?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik denk ook dat het totaal verkeerd is om "maximaal verwarmen" te implementeren als "zet de temperatuur op 25 graden".

Dat is de domme-mensen aanpak van de verwarming hoog zetten. Het is 15 graden, de thermostaat staat op 20, de verwarming brandt, en om het nog sneller te laten gaan zetten we die op 25. Als je dat doet dan snap je niet wat een thermostaat doet!

Nee, wat ze hier hadden moeten maken is niet een hogere instelling van de temperatuur, maar van de modulatie van de ketel. Dus dat je kunt zeggen "ik wil dat het nu snel zo warm wordt als ik ingesteld heb" en dat de ketel dan volop gaat tot dit punt bereikt is. Even negerend dat het rendement dan lager is of dat de buizen gaan tikken, we willen het gewoon warm hebben. Maar niet 25 graden, nee, de INGESTELDE temperatuur.

Maar als je dat bij Tado voorlegt krijg je de domme reactie "de meeste installaties hebben geen modulatie maar aan/uit". ALS dat al zo is dan moet dat een gevolg zijn van ontsporingen tijdens de installatie en het ontbreken van hints hoe een bestaande aan/uit installatie om te zetten naar modulatie, want er worden al 25 jaar geen ketels meer gemaakt die niet kunnen moduleren... of in ieder geval niet voor de Nederlandse markt.

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Deze app en installatie is niet alleen voor de Nederlandse markt ontwikkelt.
    In andere landen is dit misschien wel een handige functie waar ze op een andere manier hun huis verwarmen.
    Kan zo ook niet opnoemen hoe of wat.
    Ben het wel eens dat het voor de veiligheid wel beter had geweest als dit in een ander menu zou staan.

Van de andere kant, we mogen blij zijn dat er nog iets aan ontwikkeling gebeurd. Ook al is dat niet wat we vurig wensen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het absolute minimum wat ze dan toch kunnen doen is die knop alleen in de app laten zien als de installatie aan/uit is!

Of de werking afhankelijk maken van het type installatie.

Nee, ik denk dat het gewoon een smoes is.

• Het maximaal verwarmen is zinvol als optie als je goed wilt ontluchten.

Dit kan natuurlijk ook manueel gedaan worden.

• Er zou om gevraagd zijn. Nooit zo'n vraag gehad. Maar alle snelkoppelingen die ik elders heb, pc tablet etc kan ik zelf plaatsen en verwijderen. Wanneer kan dat hier ook. Kan ik en vele denk ik zelf beslissen of ik hem prettig vind.
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

Ik zou dan gewoon nog een scherm willen krijgen om de actie te bevestigen...

• Deze knop heeft geen zin.
    Zet deze in ieder geval dan onderin het scherm, zodat ik deze niet per ongeluk aktiveer .
    Of geef mij de keuze wel of niet zichtbaar maken.
    Had liever opengaan detectie een flexibele tijd ingave.
    Nu te kort.
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Dit is typisch een knop die je zou verwachten op een 'master pagina' waar vooral de mogelijkheden staan die alleen de beheerder gebruikt. Dit zou bij uitstek op my.tado.com kunnen. Met zo'n beheerderspagina kun je voorkomen dat huurders/logees/kinderen dingen doen die je niet wilt. Zoals onbedoeld op de 25 gradenknop klikken.
    Ik heb al eerder voor zo'n beheerderspagina gepleit. De app zou daardoor simpeler kunnen. Alle technische zaken naar de beheerderspagina. Ook kunnen daar bijvoorbeeld het maken van complexere schema's via knippen en slepen, een agenda om afwijkende dagen op te nemen en verbruiksstatistieken aangeboden worden. (Ik denk met heimwee aan de Thermosmart pagina van jaren geleden)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik heb zelf AdBlock+ en ik kan die knoppen gewoon blocken, net als die Care&Protect knop. Dat heb ik ook gedaan om het scherm overzichtelijk te houden en het ziet er ook mooier uit want ik vind die nieuwe knoppen lelijk vergeleken bij de rest.

• Ja leuke smoes van tado is een wens geweest, benieuwd hoeveel er dit gewenst hebben. Zorg dan voor de tegenstanders dat de knop ook verplaatsbaar is net als de andere. Kunnen we hem naar beneden schuiven buiten beeld
  • Ik wil graag vernemen hoe ik deze optie definitief kan verwijderen, of wordt deze optie door de energie leveranciers gesponsord ? en is dit wellicht onmogelijk,

• Ik ben nieuw hier en vandaag in huis de thermostaat en Tado knoppen gemonteerd etc.

De reden om naar het forum te gaan is precies deze optie! Zie het nut er totaal niet van in, hoe verzin je dit.

• There must be a hide/show setting for it at least.
  • Bij mij is de maximaal verwarmen optie gisteren onbewust en onbedoeld geactiveerd. Gauw weg daarmee, in ieder geval met de 25 graden.

• Graag de maximaal knop verwijderen. Ook hier was deze knop geactiveerd zonder te snappen waarom

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator

Ik denk dat deze knop bedoeld is voor het koelen van de woning via een warmtepomp

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Maar daar werkt het ook niet goed voor, want als de woning warmer dan 25 graden is doet dit niks meer.

Zoals ik al eerder schreef ben ik van mening dat dergelijke knoppen werkelijk iets zouden moeten doen wat de gebruiker helpt en wat die niet zelf kan doen. Dus bijvoorbeeld extra vermogen aan de ketel vragen tot de ingestelde temperatuur bereikt is (niet tot het 25 graden is!), of "alle kranen open" zetten onafhankelijk van temperatuur of stoken.

Maar dat is met deze functie dus niet het geval.

• Volgens mij is er een GAS tekort en is het de bedoeling dat we zuinig met het GAS omgaan. Daarnaast is dit geen slimme optie voor een slimme meter. Ik zat hier net zelf ook ongewenst in de hitte en was een tijd aan het zoeken voordat ik deze oorzaak had ontdekt. @Tado ik hoop dat jullie dit ook lezen en er in het kader van duurzaamheid, CO2 uitstoot etc. deze optie / knop verwijderen in de app.

• Geen probleem met de knob. Ik ben een slechte slaper en ben regelmatig vroeger wakker dan wanneer Todo aan zijn dagelijkse routine begint. Met deze knop kan ik in één keer alle kamers tegelijk op temperatuur brengen. Maar ik ben het wel eens met de opmerking dat de maximumtemperatuur instelbaar moet zijn. Ook de duur waarop deze functie geactiveerd moet worden, mag van mij instelbaar zijn.