Het Grote Archief
Reacties
-
Gaat misschien over een jaar of twee gebeuren. Features die ze al in 2017 beloofd hadden zoals een kinderslot voor de radiatorknoppen zijn nog steeds niet uitgerold. Dus hoop daar maar niet op.
0 -
Gaat niet gebeuren helaas. Tado implementeert nauwelijks iets. Ze doen vaak maar 3 à 4 van dit soort feature requests per jaar. Vaak is het ook nog zoiets als dat je kamertiles kan reorderen in de app. Wat een grap is dit
0 -
Nee bovendien moet je de feature requests ook indelen in:
- makkelijk te realiseren binnen het concept (zoals betere schema's en betere mogelijkheden ze te beheren)
- zaken die niet in het concept passen en er dus waarschijnlijk helemaal niet komen op deze hardware
De hier gevraagde feature ("niet afhankelijk zijn van internet") valt daaronder. het Tado ontwerp gaat uit van "domme" devices die via internet hun functie krijgen. De apparaten kennen helemaal geen schema's, die vragen alleen iedere minuut wat ze moeten doen en de server vertelt ze dan wat nu de temperatuur moet worden.
Dat kun je niet zomaar even verbouwen. Dan heb je veel meer software nodig in je apparaten, meer geheugen, batterij-backup voor geheugen, etc.
Dus dit gaat er niet komen, zelfs niet als men programmeurs heeft aangenomen om de vele andere requests op te pakken. Als je dit wilt moet je een ander systeem kopen wat wel zelfstandig is, geen IoT/Cloud oplossing.
0 -
Or so it happens automatically so the ideal humidity is reached
0 -
Graag zou ik willen zien dat ik in de APP kan aangeven dat ik een raam openzet. Deze wordt lang niet altijd zelf gedetecteerd. Ook is 60 minuten maar erg krap voor een openraam instelling.0
-
Van de andere kant moet je je ook afvragen hoever dit relevant is. Hoevaak valt het internet echt weg? Van elke andere service vinden we het ook vervelend als het niet werkt. Neem bv Netflix of spotify. Maar dat overleven we ook wel weer. Bijna elk ander systeem wat slim is werkt ook op dezelfde manier. Sommige hebben hun hele verlichting ermee geschakeld. Dus als daar internet wegvalt lopen ze het risico om in het donker te zitten. Ook tado is een onderdeel van het moderne leven. Je kan kan kiezen of je er aan mee wil doen.
Ik vind niet tado slachtoffer moet worden van iets waar allemaal zonder na te denken gebruik van maken. Als internet niet werkt, nou dan werkt je halve leven niet eens meer. Geen tv, geen radio, geen telefoon en noem maar op. Als je het risico niet wil lopen moet je er ook niet aan meedoen. Alaaf
0 -
Hallo Tado,
Wanneer ik nu op vakantie ga moet ik handmatig alle afwezigheid temperaturen van alle kamers lager zetten OF elk “smart” programma opnieuw instellen (en dus alle oude wijzigingen verwijderen waar ik maanden aan getweaked heb).
Een super simpele knop, met “vakantie” die alle settings override en de cv uitzet zou voor mij voldoende zijn, eventueel uitgebreid met een eind datum.
Ik heb 10 kamers, en vertik het om in de toekomst bij elke vakantie in de app alle schema’s aan te gaan passen. Ik hoop dat jullie dit toevoegen!0 -
Dat is er al. Klik op de knop Thuis en stel in dat je afwezig bent.
-1 -
Klopt, maar dan gaat de cv niet uit, hij gaat dan naar de stand die je zo instelt dat hij ook weer gemakkelijk kan opstarten (15 graden bijvoorbeeld) als ik een maand weg ga mag hij op “vorstbeveiliging” maar dan moet ik dat dus per kamer handmatig gaan aanpassen.-1
-
Geachte Tado ontwikkelaars,
Graag zou ik de waarde van de buitenthermometer kunnen uitlezen in de App. Wij hebben een Nefit ketel waarop een buitentemperatuur voeler is aangesloten en die voorheen uitgelezen kon worden op de thermostaat in de woonkamer zodat je makkelijk de buitentemperatuur kon aflezen. Aangezien de draadloze ontvanger/extensiekit/thermostaat met de ketel kan communiceren moeten het vrij eenvoudig zijn de buitentemperatuur op te vragen via het bus protocol en weer te geven in de App.
Nog mooier zou zijn om deze temperatuur te gebruiken in de regeling zodat deze nog nauwkeuriger het setpoint kan volgen. De temperatuur van het weerbericht is tenslotte minder nauwkeurig. Echter uitlezen van de buiten temperatuur zou een eerste stap kunnen zijn als extra functionaliteit zodat je niet naar buiten hoeft te lopen om een blik te werpen op de buitenthermometer.
Sara
0 -
Nee dat gaat inderdaad niet. Het Tado systeem kan geen systeem-specifieke waarden uitlezen via OpenTherm. Ik weet niet of dat een licentieprobleem is of dat ze dit gewoon teveel werk vinden, maar ik denk dat als ze dat wel zouden kunnen er wel hogere prioriteiten zijn dan dit, bijvoorbeeld het uitlezen van storingscodes. Dat kunnen ze nu ook niet, zelfs niet als je daar een extra abonnement voor neemt (Care&Protect).
0 -
Boost knop is misschien wel handig
1 maar zet deze en de andere knoppen in de app zo wie zo hou de app en de web versie het zelfde....
2 koppel een timer functie aan de boots vast zo dat je de boost ook automatisch kunt beeindigen (15 30 60 90 min)
0 -
Zonder TV kan je natuurlijk, maar bv een ganse dag zonder warm water of verwarming....
0 -
Maar dat is niet wat er aan de hand is. Je kunt als je internet weg is nog steeds je verwarming met de hand bedienen.
0 -
Bij mij gaat de verlichting helemaal niet aan
0 -
Zie niets als ik op de homeknop druk
0 -
Beste Tado,
Is het mogelijk om de onderhouds meldingen die de Remeha Tzerra CV ketel uitstuurt via het open therm signaal ( normaliter naar de Isense thermostaat), ook zichtbaar te maken in de Tado app? Nu zal ik het onderhoud moeten doen of op basis van tijdsinterval of zo nu en dan de originele thermostaat aan de CV ketel te koppelen om te zien of er onderhoud nodig is.
Lijkt mij een goede verbetering voor het Care & Protect verhaal, aangezien je hier toch voor moet betalen.
Mvgr, Mario
0 -
Nee dat is niet mogelijk, Care & Protect werkt niet op dit nivo. Men leest geen fabrikant-specifieke info uit maar men kijkt alleen "als de gebruiker het 20 graden wil hebben en wij schakelen de ketel in, loopt de temperatuur daar dan ook naar toe". Zo niet, dan wordt de verwarming defect verklaard.
Maar er is dus geen daadwerkelijke monitoring van de ketel. Komt er ook niet denk ik, want OpenTherm is, in tegenstelling tot wat je misschien zou denken naar aanleiding van de naam, GEEN open protocol! Dus als Remeha daar bepaalde dingetjes in verstuurt naar hun eigen thermostaat, dan kan Tado daar niet zomaar gebruik van maken.
0 -
Het zou fijn zijn als de buitentemperatuur in het hoofdscherm van de app getoond zou kunnen worden. (Via weatherundeground api op basis van je thuislocatie)
0 -
Die stond er vroeger wel, dat hebben ze kennelijk weg gehaald. Wellicht was er gezeur met klanten die beweerden dat het niet klopte ofzo?
1 -
Het zou een mooi zijn dat je de verschillende zones kan toevoegen als widgets aan het homescreen van een ipad/iphone.
zie screenshot
0 -
het beloofde screenshot nu toegevoegd aan de post
0 -
O, dat wist ik niet. Maak het instelbaar?
0 -
Op onze vorige thermostaat hadden wij constant de tijd staan. Is er een mogelijkheid om ofwel constant de tijd via de LED's op de thermostaat te tonen, ofwel bij dubbel indrukken van de knop de tijd te tonen?
0 -
Nee die mogelijkheid is er niet. Constant tonen zou ook niet kunnen want dan zijn de batterijen zo leeg.
0 -
Graag de afwezigheids assistent individueel per kamer kunnen regelen. Dus bijv een slaap/werkkamer automatisch uitzetten maar de huiskamer niet als de toegewezen persoon niet aanwezig is.0
-
De rest van deze zaken ;)
0 -
Leuk dat je dat plaatje nog ergens gevonden hebt!
Er was ooit ook een soort "lijst" waar dacht ik nog meer punten op stonden. Heeft iemand die nog?
0 -
Hoop vooral op de LB per room, en hopelijk per user.
Met 2 tieners in huis die hun slaapkamer continu verwarmen wel welkom. Tiener niet thuis, verwarming slaapkamer uit !
0 -
Het lijkt me handig als het systeem een vakantieschema heeft.
Ik heb het net aangeschaft en kan er niets over vinden.
0