w.Intercom = i;care & protect — tado° Community

care & protect

CarloM
CarloM
januari 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Vandaag heeft mijn Remeha m28 het spontaan opgegeven geen enkel teken meer van leven glaszekering op de printplaat lag er zelf uit, maar tado geeft in care & protect aan dat alles prima werkt vreemd dat je betaald voor een service die niets doet.
De monteur maar gebeld die heeft de gehele regel unit vervangen moest de isence thermostaat er weer aanhangen om de doel weer in te kunnen stellen, ook raar dat dat met Tado niet te doen is.
Mijn punt is dat voor deze niet werkende service geen geld mag worden gevraagd

Reacties

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Tado leest de ketel ook niet uit.
    Het ziet alleen afwijkingen die hij niet verwacht.
    Onzin dingetje wat verder niks toevoegt.
  • Ze kunnen nochtans de ketels uitlezen, hoe communiceert het Tado systeem anders met de ketel...

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja ze hebben wat basis commando's ingebouwd maar de gedetailleerde uitlezing van bijvoorbeeld ketel foutcodes die zit er niet in.

En wellicht is dat ook niet helemaal standaard, daar is moeilijk achter te komen omdat OpenTherm geen Open standaard is (de naam is suggestief). Je ziet vaak ook dat een thermostaat met dezelfde merknaam erop als de ketel veel meer info geeft dan een van een algemeen merk zoals Honeywell. Ik had eerst een handbediende thermostaat van hetzelfde merk als de ketel en die gaf precies de foutcode op het display die de ketel ook aangeeft, maar die is kort daarna omgeruild (omdat ik om een klokthermostaat gevraagd had) voor een Honeywell Chronotherm Modulation (ook OpenTherm) en die gaf alleen nog maar een steeksleutel symbool als er iets fout is maar niet meer WAT er fout is. Daarvoor moest ik toen op de ketel kijken.

Maar goed, Tado heeft zelfs dat niet. Die zien bij care&protect alleen fouten als er overduidelijk wat mis gaat bijv het is koud in huis en ze schakelen de ketel in maar het wordt evengoed niet warmer, dan is dat een fout voor care&protect. Echter gebeurt dit in de wame tijd van het jaar dan hebben ze niks in de gaten. Als er een ketel fout is dan merkt Tado dat niet op.