Meerdere Slimme Schema's
In een vakantieperiode is een ander schema nodig. Nu moet ik het bestaande schema aanpassen. Meerdere schema's zou dat veel eenvoudiger maken.
Beste Antwoord
-
Nee de schema's zijn erg beperkt en daar zijn al heel vaak vragen over gesteld maar kennelijk heeft men geen haast om hier iets aan te verbeteren.
Die 3 schema's kun je inderdaad kiezen maar dan is het behelpen, je wensen moeten dan maar net daar mee te realiseren zijn. Een veel flexibeler systeem wat met 2 lagen werkt is mijn wens.
Dwz dat je zelf allerlei dagindelingen kunt maken, zeg maar "dag types" zoals werkdag, weekend dag, vrije dag, etc, verschillend voor de verschillende kamers, en dat je dan vervolgens kunt aangeven welk dag type er op iedere dag van de week is. Zowel een standaard indeling per week als afwijkingen daarvan zoals "om de week is vrijdag een vrije dag en een werkdag" of "25 december is als een weekend dag". Liefst ook met standaard sjablonen zoals "feestdagen in Nederland" of "feestdagen in Belgie" zodat je niet ieder jaar hoeft op te geven wanneer het 2e paasdag is enzo.
1
Antwoorden
-
Je hebt standaard al drie schema’s tot je beschikking.
Ma-zon. Ma-vr za-zo. En alle dagen apart.0 -
B79.
Ja, die ken ik, maar dat is niet wat ik bedoel.
Een normale werkweek is schema 1;
Een afwijkende week is schema 2. Eventueel nog een schema 3 voor nog een variant. 1x alle dagen instellen, en dan snel wisselen tussen de soorten weken.0 -
Rob2
Dat is wel een ultieme uitbreiding. Haha.
Een 1e stap zou al mooi zijn, met 3 verschillende weekinstellingen.0 -
Beetje jammer, zelfs de meest simpele "domme" thermostaten maken het mogelijk om meerdere schema's te programmeren. Bijvoorbeeld morgen als zondag oid.
Of een alternatief schema voor als je thuis bent en niet hoeft te werken. Feestdagen etc.
Ben net aan Tado begonnen maar had niet verwacht dat deze op dit vlak zo beperkt zou zijn.1 -
@Hans320 tja je ziet dat ik hier 2 jaar geleden al over schreef en er is in die tijd helemaal niks aan veranderd, dus ga er maar niet van uit dat dit nog gaat gebeuren...
Het viel mij ook tegen toen ik Tado gekocht had. En wat me nog meer tegenviel was dat het een compleet statisch product was. Ik had eigenlijk gedacht dat er zo eens in de paar maanden een update zou zijn met nieuwe mogelijkheden, aan de hand van vragen van gebruikers. Daar is zelfs een forum onderdeel voor.
Maar nee, zo rolt Tado niet.
0 -
Waarom zou je voor vakantie een apart schema willen? Kun je dat niet regelen met de afwezigheids temperatuur?
Mijn dagschema's zijn zo wisselend (zeker in combinatie met mijn vrouw)dat dat niet echt in een vast schema is te vangen, dus dat mis ik niet echt (elke zondag even de week programmeren, vooral voor de ochtend).
Wat ik wel mis tov mijn oude Nefit Easy is het aangeven dat en welke feestdagen als zondag moeten werken.-1