w.Intercom = i;Kamerthermostaat — tado° Community

Kamerthermostaat

Bestaat er een open haard functie op de tado thermostaat

Antwoorden

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Nee. Ik stook af en toe ook hout in m’n kachel. Maar met de tado kan je een houtkachel of haard niet aan of uit zetten.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Hij bedoelt denk ik of de Tado kan omgaan met de situatie dat je in de woonkamer waar the thermostaat hangt een open haard stookt.

Antwoord is dat als je het hele huis van Tado knoppen voorzien hebt, dit niet uitmaakt. Omdat iedere ruimte apart geregeld wordt heb je geen open haard functie nodig. Als je de haard aan hebt zullen de radiatoren of de vloerverwarming in de woonkamer dicht staan en in de andere kamers open, en de ketel stookt alleen de andere kamers warm.

• Dat is juist Rob2, zo heb ik het thuis aangesloten. Maar als mijn Pelletkachel aan staat en het wordt 23 graden in de woonkamer waar ook de kamerthermostaat hangt, slaat de ketel niet aan als het in de badkamer te koud is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Maar heb je alleen een kamerthermostaat of heb je ook overal in huis de slimme knoppen geinstalleerd op de radiatoren??

Want in dat geval moet het wel werken, zo niet dan is er iets verkeerd geconfigureerd.

Heb je alleen de thermostaat dan werkt het uiteraard niet.

• Ik heb op alle radiatoren een slimme meter gemonteerd, ik het begin heb ik de heating op een hogere temperatuur gezet, waardoor denk ik de ketel uitging. Dus ook geen warmwater voor de douche😏
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je hebt wel alle ruimtes apart aangemaakt bij het opbouwen van de configuratie, dus apart een woonkamer, badkamer, slaapkamers e..d.?

Als het dan toch nog niet goed werkt neem dan contact op met de helpdesk. Die kunnen kennelijk dingen aanpassen in dit soort gevallen waardoor het wel goed werkt.

• Bedankt, ga ik doen!