w.Intercom = i;twee verdiepingen met vloerverwarming en één verdieping met radiatoren — tado° Community

twee verdiepingen met vloerverwarming en één verdieping met radiatoren

Hallo,

Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwe woning waarbij ik op de begane grond en op de tweede verdieping vloerverwarming heb en op de eerste verdieping drie kamers met drie radiatoren met oude aan uit kranen.

Na mij wat ingelezen te hebben, kom ik uit op de volgende situatie:

Begane grond: thermostaat die bedraad aangesloten is op een zoneklep. Extensiekit bedraad aangesloten op de ketel waar de oude thermostaat van de ketel stond.

Eerste verdieping: drie radiatorkranen en thermostatische kraanaansluitingen plaatsen.

Tweede verdieping: thermostaat bedraad aangesloten op een zoneklep.

Mijn eerste vraag is: klopt mijn situatie? Tweede vraag is welke klepregelaar heb ik hiervoor nodig? Is er voorkeur voor een merk en model? Derde vraag: Welke thermostatische kraanaansluiting heb ik nodig en is daarvoor voorkeur voor een merk en model?

Alvast dank!

Reacties

• Hi @burakd

Als ik het goed lees heb je dus op de BG en 2e verdieping vloerverwarming, voor zover ik weet heeft tado geen officiele oplossingen voor vloerverwarmingen zoals zonekleppen. Wat je kunt doen is (wat ik en een aantal andere hebben gedaan) Een extra thermostaat kraan ventiel laten aansluiten voor de temperatuur regelaar van je vloer verwarmings verdeler.

2 punten van aandacht: 1)De temperatuur regelaar moet altijd blijven zitten om te voorkomen dat je CV te heet water door de vloerverwarming gaat sturen. 2) je zult ook een bypass mogelijkheid moeten hebben bij de verdelers om te zorgen dat je systeem kan blijven rondpompen.

Voor meer info zie https://community.tado.com/nl/discussion/2147/slimme-radiatorknop-in-watertoevoer-vloerverwarming-plaatsen-ipv-zoneklep/p1

Je kunt dan dus met de aanschaf van 2 normale radiator knoppen je vloerverwarmingen regelen. Voor de Begane grond zal je de thermostaat als meet apparaat kunnen gebruiken. voor de zolder zul je waarschijnlijk een extra draadloze meter moeten gebruiken omdat de temperatuur bij je vloer verwarming verdeler altijd anders zal zijn.

Verder heb je geen extentiekits nodig als je dit gebruikt mits je huidige thermostaat bedraad is.

Voor de drie overige radiatoren kun je gewone radiator knoppen gebruiken als je deze ook wilt aansturen. Mits hier al thermostaat knoppen zitten, als dit zoals je aangeeft alleen (handmatig) open/dicht kranen zijn zul je ook deze moeten vervangen door thermostaat kraan ventielen.