w.Intercom = i;Thermostaatkraan onder vensterbank tussen 2 radiatoren — tado° Community

Thermostaatkraan onder vensterbank tussen 2 radiatoren

Ik moet nog beginnen aan de installatie van mijn Tado. In de alle kamers heb ik thermostaatkranen, echter in de living niet. Hier staan nog klassieke kranen op gietijzeren radiatoren, vermits hier ook de kamerthermostaat staat.

Toen ik aan mijn installateur vroeg om op het verticale stuk de buis aan te passen zodat er een thermostaatkraan op past zei hij dat dit geen goede plek is, onder de vensterbank en tussen de 2 radiatoren. Hij zei me dat ik een thermostaatkraan met externe sensor nodig heb omdat anders de kraan de stralingswarmte en niet de omgevingstemperatuur meet (en dus veel te snel zou afsluiten).

Voor zover ik kan zien heeft Tado geen kranen met externe sensors.

Heeft iemand ervaring met deze situatie? En hoe heb je dit opgelost?

Alvast bedankt!

Beste Antwoorden

Antwoorden

• Dus ik kan de 4 thermostaatkranen (de living bevat 4 radiatoren) laten aansturen door de centrale thermostaat aan de muur?

Hoe/waar doe ik dat dan? Ik heb de installatie weliswaar nog niet voltooid, maar ik zie de thermostaatkranen die ik al gekoppeld heb wel in de app staan. Als ik deze 2 dan in de app in dezelfde kamer indeel dan kan ik kiezen uit "measuring device" maar hier zie ik enkel de 2 thermostaatkranen en niet de muurthermostaat?

• Natuurlijk! En ik had die muurthermostaat nog niet gekoppeld, daarmee dat ik die niet zag.

Bedankt Inca & Rob2! Dit lijkt me inderdaad een goeie oplossing voor mijn vraag!

• Daarom heeft Tado toch een nieuw product uit, speciaal voor deze gevallen, zij geven aan dat radiatior bv achter gordijn staat...

https://www.tado.com/be-nl/draadloze-temperatuursensor