w.Intercom = i;Adapter nodig — tado° Community

Adapter nodig

Hallo allemaal!

Ik heb een niet-thermostatisch radiatorventiel en ben erachter gekomen dat ik een m30x1,5 mm thermostaatkraan moet plaatsen aan de radiator om daarop vervolgens de slimme Tado radiatorknop te plaatsen. Waar kan ik dit het beste aanschaffen? Ik zoek naar 'm30x1,5 mm thermostaatkraan' op Google, maar weet totaal niet welke ik dan moet aanschaffen. Ik heb er 8 nodig.

Wie o wie weet hier raad mee?

Alvast bedankt!

Beste Antwoord

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je moet goed opletten hoe de buizen op het ventiel aangesloten zijn, daar zijn wel 30 varianten van met allerlei vormen van haaks/recht en allerlei diameters en soorten schroefdraad.

Als je een goede leverancier hebt dan kan die ze allemaal leveren. Een bouwmarkt wellicht niet.

Er bestaan ook ventielen met debiet voorsinstelling, daarmee kun je instellen hoeveel water ze doorlaten als ze maximaal open staan.

Dat is handig als er nogal wat variatie zit in de lengte van de buizen en de grootte van de radiatoren, waardoor bijv een radiator in de hal gloeiend heet wordt als je die vol open draait en een in de slaapkamer veel minder.

Door die debiet instelling kun je dat dan zo inregelen dat ze allemaal de goede hoeveelheid warmte afgeven als ze open staan. (dit wordt waterzijdig inregelen genoemd)

• Erg bedankt met een uitgebreide uitleg! In dit geval is het zo dat de knop verticaal gemonteerd staat. Maakt het wat uit of ik een ventiel koop die straks horizontaal aangesloten kan worden? Of is dat puur een voorkeur? Is het mogelijk een leverancier op te noemen, of een artikel, waar ik dit kan aanschaffen?

Gr,
    Peysey
  • Loodgieter laten komen, die kan direct zien wat je nodig hebt