w.Intercom = i;Thermostaatknoppen & warmtevraag — tado° Community

Thermostaatknoppen & warmtevraag

Allen, als mijn tado huiskamerthermostaat geen warmtevraag genereerd, maar ik wil mijn kantoor met tado thermostaatknop wél warm laten zijn, overruled de thermostaatknop dan de huiskamerthermostaat en schakelt de ketel dan aan, of moet ik altijd ook via de huiskamerthermostaat warmte vragen?

Antwoorden

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Nee hoor. Elke ruimte kan los van elkaar verwarmt worden. De thermostaat in de woonkamer is dan enkel een doorgeef Luik naar je cv ketel.
    Mits je in de woonkamer ook slimme knoppen heb geïnstalleerd zal deze niet verwarmen als je alleen het kantoor wil verwarmen
  • Dank! Helder. Ik heb in mijn woonkamer enkel vloerverwarming. Als ik nu in de aanvoer van de vv een thermostaatkraan monteer en daarop een Tado als slaaf van de huiskamerthermostaat, kan ik dan mijn huiskamer “uitzetten” terwijl ik enkel mijn kantoor verwarm? Zou dat werken?
  • Hoi B79. Even een vraagje. Wat jij verteld werkt bij mij niet.

Heb jij dat zelf wel werkend? . Ik heb een slimmethermostaat in de woonkamer met radiatoren voorzien van slimme knoppen. Als ik echter de temp op een slaapkamer omhoog zet. Dan schakelt het relais niet om. Alleen wanneer ik de temp in woonkamer hoger zet. De slaapkamer wordt dus alleen warm als woonkamer ook aanstaat. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. :(

• Inmiddels ben ik stuk verder. Een thermostaatknop tussen de vloerverwarming zou theoretisch moeten werken maar wordt afgeraden. Ik ga voor de zoneklep. Daar komt dan de thermostaat bedraad aan te hangen en een wxtensionkit aan de ketel. In jouw geval vermoed ik dat er een maater/slave issue speelt, daarvoor moet je helpdesk Tafo bellen, die kunnen dat omzetten zodat de thermostaatknop slaapkamer de huiskamer termiataat aanstuurt. Succes!
  • @benthuisje, waarom zou dit afgeraden worden? Ik (en velen met mij) hebben het exact zoals jij eerder noemde. Werkt perfect hoor.
  • Jammer dat je zo laat pas reageert Micky 😉 Dan had ik het waarachijnlijk ook zo gedaan. De reden waarom weet ik niet, moet je Tado vragen... ik heb nu ook maar een zoneklep besteld.