Slimme thermostaatknop meldt "niet gemonteerd"
Gedurende de zomer heeft de slimme radiatorknop in mijn slaapkamer weinig te doen gehad.
Omdat de batterijen kennelijk niet genoeg spanning leverden (vlgs batterijtester overigens nog steeds OK) deze vervangen.
De TADO app meldt nu dat de verbinding zowel als de batterijen OK zijn maar de melding "niet gemonteerd" blijft zichtbaar terwijl (met de gemonteerde TADO knop) het betreffende radiator helemaal open blijft staan en het display 23 graden + het knipperende sleuteltje zichtbaar is.
Ik heb de betreffende knop gereset waarop hij na enige tijd verbinding maakt met de bridge maar persisteert bi de "niet gemonteerd"status.
Ook heb ik het radiatorventiel gecontroleerd; dat kan normaal worden ingedrukt. De top van het ventiel-asje is (dus in maximaal open stand) gelijk aan het thermostaatplatform.
Wat nu?
Antwoorden
-
Ik heb hetzelfde probleem. Hoort daar ook een oplossing bij?
0 -
Hi Muldervanda
Inderdaad had ik dat probleem. Maar nadat ik na hééél lang wachten het onderstaande antwoord had ontvangen heb ik afscheid van Tado genomen. Zeker in combinatie met een CV die afgesteld in mbv een tijdklok/thermostaat in de huiskamer is dit concept niet alleen nodeloos ingewikkeld maar ook prijzig en voegt uiteindelijk weinig toe. Ik heb de oude thermostaatknoppen (in deslaapkamers) er weer opgezet en dat voldoet prima.
Hier is het antwoord dat ik ontving.
At the moment your device VA0758454528 is presenting a poor connectivity due to its location in relationship with the Internet Bridge. Unfortunately, under such situations we cannot do much troubleshooting.
All the tado° devices are connected to your Internet Bridge. So to ensure that your devices can communicate with each other and to our servers without any issues, it is important for the Internet Bridge to establish a stable connection.
In our experience, moving and placing the Internet Bridge in an upright position can improve the connection of your whole tado° system. When doing this, please keep the following in mind:
- Make sure that there are no large metal objects (like refrigerators, TVs or large fuse boxes) or other devices that use radio frequency (like cordless phones, radios, baby monitors, etc.) between your tado° devices and the Internet Bridge.
- Make sure that the Internet Bridge is not positioned behind your router. If possible, use a longer Ethernet cable to move the Internet Bridge further away from the router.
- Make sure that there is a distance of at least 3 meters between the Internet Bridge and your other tado° devices.
- Make sure that your Internet Bridge is placed in a way that makes it equally far from all your tado° devices. If the current position of your router does not allow for this, try using a powerline adapter to connect the Internet Bridge to the internet.
Unquote
Tado zoekt het dus in een niet tot stand gekomen verbinding tussen de knop en de bridge. Dat had het jaar er voor dus wél gewerkt en aan de opstelling van de bridge was intussen niets veranderd. En de betonnen verdiepingsvloer er tussenuit halen is ook zo wat. Kortom ik heb het maar zo gelaten.
Ik hoop dat je met bovenstaande want kunt. Mocht je nog een Tadoknop nodig hebben dan heb ik hier nog een gloednieuwe liggen.
Met vriendelijke groet
0