Notificatie verbroken verbinding

Opties
Ik heb een aantal keer een verbroken verbinding gehad, waarbij omdat het slimme schema niet meer werkt. Omdat wij 90 procent van de tijd via het slimme schema werken kijken wij niet heel veel op de app zelf.

Een notificatie wanneer een thermostaat of een bridge etc geen verbinding heeft zou een welkome aanvulling zijn.
22
22 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • FvanDriel
    Opties
    Idd! Pas als het koud is, merk je dat de bridge niet meer werkt :D
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt dit regelen in je router. Als je een goede router hebt, tenminste.

  • ThreeAxis
    Opties
    Ik vind het erger dat ik het pas merk wanneer het nog steeds warm is terwijl het koud zou moeten zijn. Dag besparing.
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Tado vind het een goed idee!


    Christoph | Moderator

    Februar 2019

    Klingt nach einer guten Idee, kurz zusammen gefasst:

    • Status Meldung, möglicherweise eine Push Notification wenn eines der Geräte in dem Konto die Verbindung verliert.

    Beste Grüße

    Christoph

  • Bas_1
    Bas_1
    oktober 2020 aangepast
    Opties
    Hallo Tado, inmiddels heb ik een Hue stekker achter de Tado bridge om deze een keer aan en uit te kunnen zetten. Maar een push notificatie zou nog steeds erg welkom zijn. Kunnen wij zoiets in de toekomst verwachten?
  • Noxie
    Opties
    Ook ik ben hier helemaal voor, en hoop dat die optie snel komt. Hier ook weer gehad dat de verbinding verbroken was (geen externe toegang) waar je dan pas achter komt omdat de hele nacht de verwarming aan staat terwijl deze uit had moeten zijn.
  • Schippie
    Opties

    Zeker een goed plan, maar uiteindelijk is het 't beste als tado mogelijk maakt om je netwerk stabieler te maken (door meerdere bridges als repeater in te kunnen zetten of een aparte range extender te verkopen). Dan zijn de notificaties ook niet nodig. Mee eens? Stem dan ook op deze graag: https://community.tado.com/nl/discussion/7889/dekking-van-tado-netwerk-verbeteren-met-extra-internet-bridge-range-extender#latest

  • Bas_1
    Opties
    Het probleem van de verbroken verbinding van de bridge is niet zozeer een netwerk of stabiliteit probleem als wel dat na het eenmalig (kortstondig) verliezen van de verbinding door de bridge deze alleen hersteld kan worden door de bridge een keer aan en uit te zetten.

    De bridge hersteld de verbinding zelf niet ook als is de internet connectie weer hersteld.

    Dit probleem wordt ook beschreven op het Engels talige forum.

    Dit zou software matig op te lossen moeten zijn...

    Verder is elke verbetering wat betreft bereik en stabiliteit natuurlijk welkom.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is niet mijn ervaring! De bridge herstelt hier keurig de verbinding als het internet verbroken is geweest.

    Het is ook niet een verbinding van het soort die in een router nog wel eens problemen geeft bij herstel. het is net zo'n soort verbinding als je browser heeft met dit forum (https). Dit moet probleemloos werken.