w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Stadsverwarming en vloerverwarming zonder thermostaat — tado° Community

Stadsverwarming en vloerverwarming zonder thermostaat

Ik heb sinds vorige maand vloerverwarming in combinatie met stadsverwarming. De vloerverwarming is alleen beneden en is verdeeld in 6 zones.
Voorheen bediende ik elke radiator afzonderlijk en hadden we dus geen thermostaat.

nu zijn er op dit forum al veel vragen gesteld over vloerverwarming icm met stadsverwarming, maar ik kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Omdat de 6 afzonderlijke zones deel uitmaken van 1 grote ruimte (woonkamer en open keuken) wil ik het geheel met 1 thermostaat bedienen.
Kan ik dan de aanvoerknop (rood omcirkeld op de foto) vervangen voor een draadloze Tado knop en dan een draadloze thermostaat in de woonkamer hangen?

IMG_4529.jpeg

Beste Antwoord

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    21 July aangepast Antwoord ✓
    Nee, dat kan niet.
    Stadsverwarming is hoge temperatuur en die knop regelt de watertemp in de vloer die niet te hoog mag worden.
    Hij heeft ook een "draad"(capillair) met een sensor die in de aanvoerbuis van de verdeler zit. Meet dus de watertemp, en niet de luchttemperatuur.
    Je kan wel een tado knop ervoor zetten, maar beter zou zijn een klep die je bedient met een bedrade thermostaat.