w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Tado X geofencing radius vergroten — tado° Community

Tado X geofencing radius vergroten

Zoals de titel eigenlijk zegt; graag zie ik de radius van de geofencing groter.

Concreet heb ik thuis een combnatie van vloerverwarming en radiatoren. De vloerverwarming is een systeem dat langzaam werkt. Aangezien tado niet zelflerend is, en dus niet ziet wanneer ik op weg naar huis ben, begint de thermostaat pas zijn warmtevraag wanneer ik al thuis ben. Het duurt dan nog minstens anderhalf tot twee uur tot mijn woonkamer op temperatuur is.

Door de radius van de geofencing groter te maken, zou tado al kunnen zien dat ik thuis ben binnen een radius van bv 50 of 100 km. Dit heeft voor mij een aantal voordelen:

1. Tado zal het huis beginnen opwarmen zodra ik binnen een straal van 100 km ben. In dit geval zal ik namelijk altijd thuis slapen, en gebruik ik schedules om ervoor te zorgen dat de verwarming niet onnodig stookt.
  2. Tado zal de verwarming niet ongewenst uitzetten wanneer ik ben gaan fietsen. Wanneer ik thuis kom heb ik namelijk wel graag nog steeds een warme woning.

Alvast bedankt

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je verwarming zo traag is dan is geofencing niet echt een bruikbare oplossing.

Je kunt dat ook uitzetten en dan zelf op afstand je status tussen THUIS en AFWEZIG schakelen op zodanige momenten dat er genoeg tijd is om te verwarmen.