w.Intercom = i;Draadloze ontvanger - Tado V3 Slimme Thermostaat - Tado V3 Radiatornoppen - Quatt - Vloerverwarming — tado° Community

Draadloze ontvanger - Tado V3 Slimme Thermostaat - Tado V3 Radiatornoppen - Quatt - Vloerverwarming

Geachte heren, dames en communitieleden,

Sinds enige tijd maken wij gebruik van de volgende opzet Tado V3 Slimme Thermostaat (bedraad), de internetbridge en de Tado V3 radiatornoppen (op 7 van de 12 radiatoren). Verder is bij ons een Hybride warmtepom (Quatt Hybrid Duo geïnstalleerd). Belangrijk is om te vermelden dat onze woonkamer deels vloerverwarming is en nog twee radiatoren (zonder Tado V3 knop) ter bijverwarming (die overigens nu uitstaan, zie de rest van het bericht).

Het is ons echter opgevallen dat de radiatoren met een Tado V3 radiatorknop maar heel, heel, heel langzaam warm worden of geheel niet warm worden, en onze woonkamer (met de Tado V3 Slimme Thermostaat) die verwarmd wordt via vloerverwarming constant blijft opwarmen. Het is altijd +1 of +2 graden warmer in onze woonkamer dan de temperatuur die is ingesteld op de (bedrade) Tado V3 Slimme Thermostaat. De andere radiatoren met Tado slimme knoppen worden niet warm of slecht. Het is alsof alle warmte naar de vloer gaat.

Nu lees ik dit op Tado: Hoe kan tado verschillende kamers regelen met een combinatie van radiatoren en vloerverwarming op waterbasis? | Helpcentrum. Het lijkt erop dat we in situatie 1 zitten 'Een Slimme Thermostaat stuurt de verwarmingsketel aan en er zijn Slimme Radiatorknoppen geïnstalleerd in alle kamers die regelmatig worden gebruikt (niet aanbevolen).', maar we moeten in situatie 2 zitten 'De Slimme Thermostaat regelt de zoneklep van de vloerverwarming op waterbasis, de draadloze ontvanger stuurt de verwarmingsketel aan en er zijn Slimme Radiatorknoppen geïnstalleerd in alle kamers die dagelijks worden gebruikt.'

Om dit probleem om te lossen heb ik een Tado Draadloze Ontvanger nodig. Deze is echter niet verkrijgbaar op de Tado website (of een andere website in Nederland). Is er bekend wanneer deze weer beschikbaar zijn of kan iemand mij verwijzen naar een vergelijkbaar product dat gebruikt kan worden voor mijn set up?

Ik hoor graag wat mogelijke oplossingen zijn, zodat we de toevoer van warm water naar onze vloerverwarming kunnen uitzetten op het moment dat het daar warm genoeg is, en de kamers kunnen verwarmen. Overigens zijn er altijd ten minste drie radiatoren open (ook als straks de vloerverwarming 'uit' kan worden gezet) zoals Quatt adviseert.

Alvast veel dank.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dit soort vragen (waarbij je een antwoord van Tado verwacht) moet je niet hier stellen maar bij de chatfunctie op de website. Hier op het forum zitten alleen mede-gebruikers, die weten niks over Tado voorraden.

• Ha Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat de mede-gebruikers niets weten over Tado voorraden. Echter, mijn vraag is tweeledig; Is er bekend wanneer deze weer beschikbaar zijn of kan iemand mij verwijzen naar een vergelijkbaar product dat gebruikt kan worden voor mijn set up?

Graag hoor ik dus of iemand mij verwijzen naar een vergelijkbaar product dat gebruikt kan worden voor mijn set up. Maar mogelijk is zelfs de door mij gestelde 'diagnose' niet goed, vandaar dat ik het hier post.

Nogmaals bedankt.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Je kunt ook een 2e bedrade thermostaat lopen