Tado X bedraad aansluiten op Viessmann Vitodens 200-W
Dag allen,
Ik probeer een Tado X thermostaat bedraad aan te sluiten op de gasketel van mijn ouders. Zij hebben een Viessmann Vitodens 200-W ketel die momenteel bedraad gestuurd wordt door een Viessmann Vitotrol 300.
Ketel:
Thermostaat:
Wanneer ik de stappen doorloop in de Tado app krijg ik de melding "Tado is niet compatibel", nochtans staat in de compabiliteitsgids wel dat een Vitodens 200 ketel compatibel is met het Tado X systeem.
Kunnen jullie mij helpen uit te zoeken hoe ik dit precies dien te bekabelen? De huidige thermostaat is alsvolgt aangesloten:
Online las ik in een andere forumpost al iets dat bij Viessmann de config. Menu ID dient aangepast te worden naar D37. Klopt dit? Hoe doe je dit precies? Er staat ook dat Viessmann geen warm water aansturing toelaat. Gaat ons sanitair warm water dan nog goed werken?
Alvast bedankt!
Vincent
Reacties
-
Volgens die tabel is het niet mogelijk…
Ik zou een chat met de servicedesk doen om dat evt nog te bevestigen.
De verhalen die je gelezen hebt hebben waarschijnlijk betrekking op andere Viessmann keteltypes of op de Tado V3+ thermostaten (ipv de Tado X).
Ondanks dat Tado X de opvolger is van de Tado V3+ heeft deze X minder mogelijkheden.
0 -
Compatibel slaat waarschijnlijk op relaismode. Probeer eens een on/off thermostaat te selecteren. De bedrading moet je dan wel aan de ketel aanpassen.
Thermostaat bijv AEG TM100.0