halftijdse kinderen
dag, ik heb 2 kids die halftijds bij mij verblijven, kan ik op een of andere manier automatiseren dat de ene week een bepaalde schema volgt en de andere week een andere of gewoon uit (anti vries) ?
Antwoorden
-
Het enige wat mogelijk is, is dat als de kinderen er niet zijn de kamer op vorstbeveiliging te zetten "tot je het schema hervat" en als de kinderen komen dan hervatten.
Automatisch kan het niet met Tado, dan moet je met Homeassistant o.i.d. aan de gang0 -
Maar je kan wel 3 schema's hebben en daar handmatig tussen wisselen (bij V3+)
ma-zo
ma-vr,za,zo
ma,di,wo,do,vr,za,zo0 -
dank je voor jullie suggesties.
rare is dat als ik een kamer op "afwezig" zet, dan onthoud hij dit niet bij het verlaten van de "setting" ik zie ook geen "bewaar/safe" knop. als ik terug naar deze kamer kijk staat ie gewoon terug op "thuis"0 -
Dat schreef ik ook niet, ik had het over vorst beveiliging0
-
'rare is dat als ik een kamer op "afwezig" zet, dan onthoud hij dit niet bij het verlaten van de "setting" ik zie ook geen "bewaar/safe" knop. als ik terug naar deze kamer kijk staat ie gewoon terug op "thuis"'
Wat je daar doet is niet "de kamer op afwezig zetten" maar "de settings tonen die gelden bij afwezigheid".
Kamers kunnen niet op afwezig worden gezet, alleen het hele huis.
0 -
ondertussen de geheime feature gevonden. ondanks dat zelfs de Chat suppot bot zegt dat het niet kan, kan het wel degelijk. alles aan en 1 kamer "uitschakelen" tot nader order…
zo dus
manuele verlaging, de timer helemaal naar rechts editen dan komt er letterlijk "untill you resume shedule"0 -
Ja dat zei Douwe al.
Maar dat is dus niet "automatiseren" zoals je vroeg, je moet dit zelf iedere keer omzetten om de week.
Zeker zouden 2-wekelijkse schema's gewenst zijn en dit is ook veel gevraagd, maar Tado doet daar niets mee.
0 -
Maar je kan wel 3 schema's hebben en daar handmatig tussen wisselen (bij V3+)
ma-zo
ma-vr,za,zo
ma,di,wo,do,vr,za,zo0 -
Vraag was: "kan ik op een of andere manier automatiseren dat de ene week een bepaalde schema volgt en de andere week een andere of gewoon uit"
Antwoord is: nee dat kan niet met Tado
0 -
Wat ben je toch een nerd. Nee, zwart-wit gesproken is het niet het antwoord op de vraag. Maar m.i. helpt mijn antwoord net iets meer dan dat van jou of Douwe.0