w.Intercom = i;Tado x: PID Regeling? — tado° Community

Tado x: PID Regeling?

Pieterr
Pieterr
4 February aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hoi!

Hoe ik mijn tado x ook instel (zowel op de ketel als thermostaat), deze blijft aan-uit/pulserend regelen.

Is het mogelijk om deze modulerend/via een PID regeling aan te sturen? Ik merk dat dit begrip willekeurig gebruikt wordt, dus wat ik bedoel is dat de ketel zo wordt aangestuurd dat deze continue het vermogen/temp aanpast om de kamer temp aan te passen.

En dus niet door dit te doen door te sturen op de aan/uit verhouding, wat nu gebeurd.

Ben erg benieuwd!

groet,

Pieter

Getagd:

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Vind je ook niet dat je wel ERG weinig informatie mee geeft?

• Pieterr
    Pieterr
    10 February aangepast

Ha Rob

mijn vraag is algemeen bedoeld. Kan tado x modulerend via een PID regeling sturen?

Zoals ik het nu zie is het mogelijk dat de Tado X regelt via de modulaire ingang van de ketel, maar er vervolgens nog steeds via een aan/uit regeling geregeld wordt → er wordt gestuurd op frequentie aan/uit ipv continu vermogen aanpassen.

(Ter info toch mijn setup, Tado X stuurt bedraad een zoneklep VV aan, via de ontvanger (OT) wordt de ketel aangestuurd, Intergas Kompakt HRE).

Groet,

Pieter

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    @Pieterr, zie mijn antwoord in het andere draadje. PID per kamer, max van de warmtevraag% van alle kamers wordt naar ketel gestuurd. Percentages worden niet opgeteld oid.
    Aan ketel setpoint kun je dus niet de regeling afleiden, wel aan vraag% per kamer.