CV ketel blijft energie verbruiken als gewenste temperatuur is behaald
Ik ondervind een probleem met mijn Tado-verwarmingssysteem en kan wel wat advies gebruiken. In de Tado-app kan ik de gewenste temperatuur instellen per kamer, maar zodra deze is bereikt, blijft de CV-ketel energie verbruiken en blijft de verwarming ontzettend hoog aanstaan. In de meeste kamers hebben we Tado slimme radiatorknoppen geïnstalleerd, behalve op twee radiatoren die niet op de app zijn aangesloten. Deze twee radiatoren worden extreem heet en blijven dat ook.
Heeft iemand anders een soortgelijk probleem ervaren of ideeën over wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alle suggesties om dit op te lossen zijn zeer welkom!
Alvast bedankt!
Heeft iemand anders een soortgelijk probleem ervaren of ideeën over wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alle suggesties om dit op te lossen zijn zeer welkom!
Alvast bedankt!
Getagd:
0
Antwoorden
-
Is het een nieuwe installatie? Of gaat het ineens fout terwijl het eerder goed werkte.
Zou ik even toevoegen aan je vraag.
Dan bij nieuwe installatie zou ik al eerste checken:
-of alle ruimtes ook een kamer zijn in de app met de juiste knoppen erin en of het meettoestel per kamer juist is aangewezen (een knop of sensor in de kamer).
-Dan ga voor alle kamers na of de centrale thermostaat als zoneregelaar is ingesteld.0 -
Hi @Vero020, het gaat om een bestaande installatie die wij recent hebben overgenomen van de vorige bewoners. We hebben wel opnieuw de app geïnstalleerd en hierin de kamers toegevoegd.0
-
En, nagelopen?
Hardware zou moeten kloppen dus maar de instellingen in de app heb je gewijzigd.0 -
Hi @Vero020, yes alles nogmaals nagelopen en het lijkt te kloppen!
Afgelopen zaterdag 1/2 heb ik de tado aangesloten op de wifi en de app geïnstalleerd. Daarvoor hebben we al twee maanden in dit huis geklust en reageerde de cv ketel goed op de thermostaat. Probleem sinds zondag 2/2 is dat de cv ketel niet meer afslaat als de kamers op gewenste temperatuur zijn. Dit is de hele dag/nacht. De 2 radiatoren zonder slimme knop en die altijd openstaan, zodat de warmte eruit kan, blijven dus 24/7 heet/verwarmen.
We hebben dit systeem overgenomen van de vorige bewoners, dus het lijkt me dat het eerder wel gewerkt heeft.0 -
Tja.... welke ketel (merk/type) en andere apparaten heb je, hoe zit eea aangesloten en hoe heb je alles geconfigureerd in de app.
We hebben echt meer informatie nodig, dus stuur eens wat foto's en screenshots?0 -
Heb je nagelopen wat ik heb gevraagd? Meettoestellen, zoneregelaar voor alle kamers?
Omdat jullie kamers hebben toegevoegd lijkt het mij logisch dat daar de fout in kan zitten.
Wat zeggen de }}}? Blijven die óók zichtbaar? Of zijn die weg nadat de temperatuur bereikt is?
Gaan de slimme knoppen wèl dicht bij temperatuur bereikt?
Tonen de kamers wel de juiste temperatuur > gevraagd?
De twee domme radiatoren kun je natuurlijk dicht doen, de warmte hoeft "er niet uit", tenminste, moderne ketels stoppen óók als het systeem te warm is, zelfs bij warmtevraag.
Probeer af te pellen welk onderdeel van de installatie niet werkt.
Als alles klopt: Ik had net een beetje vergelijkbare storing, zoek maar op. Warmtevraag van Zolder (= kamer) werd niet naar de ketel gestuurd. Het verwijderen en weer toevoegen van de zoneregelaar in de app lijkt het te hebben opgelost. Moet het later nog eens controleren.0 -
Hi beide, dank voor jullie reacties. Het probleem lijkt inmiddels verholpen te zijn. Het zat hem in de configuratie settings. Deze stonden op D01, maar moesten op D07 staan.0