w.Intercom = i;Hé Google zet de verwarming aan. — tado° Community

Hé Google zet de verwarming aan.

Sind gisteren werkt het commando "zet de verwarming aan" via Google Home niet meer. Ik krijg dan een verhaal dat ik het commando "zet de verwarming op x graden" moet gebruiken.
Is dit een wijziging? Zo ja, dan zou ik graag de "zet aan" en "Zet uit" commando's terug zien.

Reacties

• Hallo,

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit Google-spraakopdrachten met mijn tado° gebruikt... maar 'zet de verwarming aan' lijkt geen erkende opdracht te zijn (althans niet officieel).

Je kunt Google de volgende dingen vragen:

• Schakel je tado°-apparaten aan of uit in één of meerdere kamers.
    • Vraag naar de huidige temperatuur in elke kamer met een tado°-verwarmingsapparaat.
    • Vraag naar de vochtigheidsgraad in elke kamer met een tado°-verwarmingsapparaat.
    • Pas de temperatuur aan in elke kamer met een tado°-verwarmingsapparaat.
    • Pas de warmwaterinstellingen aan.

Het is niet dat ik je niet geloof als je zegt dat je eerder aan Google kon vragen om "de verwarming aan te zetten", maar ik weet niet zeker of we je hierbij kunnen ondersteunen, omdat we deze spraakopdracht niet officieel erkennen.

• @mcee
    Het is de eerste optie uit je lijstje. "Schakel je tado°-apparaten aan of uit in één of meerdere kamers." Ik had er waarschijnlijk bij moeten melden dat ik de apparaten "verwarming" heb genoemd.
    Voorheen zorgde het commando "zet de 'verwarming' aan" dat de thermostaat naar de laatst ingestelde temperatuur ging.
  • In dat geval zou het inderdaad nog steeds moeten werken. Heb je andere opdrachten geprobeerd? Werken die nog wel?

Het kan ook een tijdelijk probleem aan de kant van Google zijn. Als dit probleem blijft bestaan, kun je contact opnemen met onze Helpdesk (al kunnen we niet veel doen als het aan Google ligt), of je kunt proberen een soort automatisering met Google in te stellen.

• Sinds vandaag werkt de hele Google integratie niet meer. Op alle commando's die ik probeer, leest Google een stukje voor van de pagina van milieu-centraal, over wat de beste temperatuur is om in te stellen op je thermostaat. 😞