w.Intercom = i;Kan geen verbinding maken met tado thread netwerk 4c8a — tado° Community

Kan geen verbinding maken met tado thread netwerk 4c8a

Dag iedereen, ik bestelde zopas een Tado X set met enkele radiatorknoppen, 2 draadloze thermostaten en de ontvanger. De installatie van de tweede draadloze thermostaat lukt niet. Die thermostaat hangt in een kangoeroewoning achter het huis. De kangoeroewoning is voorzien van een apart Acces Point, die hetzelfde netwerk uitzendt als de AP in het hoofdhuis. De Acces Points (TP Link EAP) zijn beiden bedraad met de Telenet modem verbonden. Er is dus maar 1 netwerk. Toch weigert de draadloze thermostaat in de kangoeroewoning te verbinden. Ik krijg deze foutmelding na installatie: kan geen verbinding maken met tado thread netwerk 4c8a. Toch verschijnt de thermostaat volgens in mijn overzicht in de app en geeft de status in de app 'verbonden'. Op de thermostaat zelf, is zichtbaar dat er geen netwerkverbinding is. Het is ook onmogelijk de thermostaat te bedienen. De thermostaat in het hoofdhuis (die achter de Acces Point zit waarmee oorspronkelijk ook de ontvanger verbonden werd), werkt perfect. Heeft er iemand advies om dit probleem op te lossen, zonder dat ik een extra bridge moet installeren?

Beste Antwoord

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

Je 2e thermostaat zit buiten het bereik van de bridge. Het doet er niet toe dat je WiFi hebt, daar maakt de thermostaat geen gebruik van.

Je hebt een 2e bridge nodig. Wees blij dat je Tado X hebt want bij Tado V3+ had je nu een onoplosbaar probleem (2e bridge niet mogelijk)!

Antwoorden

• Het valt me nu op dat de thermostaat (of moet ik zeggen draadloze temperatuursensor) soms online, soms offline is. Willekeurig.
  • @Rob2 Bedankt voor het duidelijke antwoord!🙏
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het kan nog zijn dat je door de bridge te verplaatsen een plek kunt vinden waar alle apparaten er wel bij kunnen. De X bridge maakt zelf internetverbinding via WiFi dus dat gaat handiger dan met de V3 bridge die bekabeld aangesloten was.

• Jouw laatste suggestie is in mijn geval niet mogelijk: ik heb in mijn set geen bedrade thermostaat en dus de draadloze ontvanger. Deze hangt uiteraard in de buurt van de ketel en kan ik niet verplaatsen. Ik heb alvast je raad opgevolgd en een extra bridge besteld, die ik halverwege tussen de ontvanger (ketel) en temperatuursensor kan plaatsen. Het probleem zal dan vermoedelijk opgelost zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ok! Ja ik snap ook niet helemaal waarom men de draadloze ontvanger gecombineerd heeft met een bridge, want je zult altijd zien dat de ketel op een plek gemonteerd is waar ofwel de bridge ofwel de wifi slecht bereik heeft…

Bij V3 waren dit nog twee aparte apparaten. Maar ook niet handig te verplaatsen ivm benodigde netwerk aansluiting…