w.Intercom = i;Temperatuur daalt ineens — tado° Community

Temperatuur daalt ineens

sjrd1991
sjrd1991
27 January aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hallo allemaal, ik merk nu op dat de temperatuur in onze woonkamer ineens flink wat graden kan dalen. Ik zie op de Tado app dan wel 3 "warmtestreepjes" staan - m.a.w. hij ziet wel in dat er verwarmt moet gaan worden. Doeltemperatuur is de hele tijd 20 graden.

Het gebeurt 's nachts maar ook heel willekeurig overdag.

Hoe kan dit?

Ik heb maar 1 programma lopen (hele week) van een constante temperatuur van 20 graden.

De thermostaat zit in de woonkamer en deze communiceert met de draadloze ontvanger. Deze communiceert dan weer met de cv ketel.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    En wat moet de warmte afgeven? Radiatoren, vloerverwarming, connectoren,... en regel je die wel of niet met tado?
    Geen ketelprobleem?
  • excuus, vergeten er bij te zetten. Tado stuurt ook de vloerverwarming aan inderdaad. Ketel is recent nog onderhouden

• Andreplusplus
    Recent onderhoud zegt niets, soms is dat zelfs een trigger voor problemen. Is er niets bijzonders te zien op het display van de ketel?
    Slaat de ketel wel aan?
    Zo ja, gaat dan de aansturing van de vloerverwarming wel goed?
    Zie je de warmtevraag ook op de ontvanger?
  • Alles ziet er gewoon goed uit. Geen storing of gekke dingen op de cv ketel. Warmtevraag vanuit de ontvanger is ook ok.
    Heb geen speciaal programma ingesteld of wat dan ook.

Ik heb de Tado groep voor de vloerverwarming trouwens gekoppeld aan mijn oude radiatoren in de garage. Zodra vloerverwarming warmte vraagt en ik draai de radiatoren ook open zullen zij ook warmte krijgen. Wanneer vloerverwarming op temperatuur is zal de warmtetoevoer naar radiatoren stoppen.

Ik snap er echt niks van.

Weet je nog een andere mogelijkheid?
  • Andreplusplus
    Kun je eens wat grafieken van het fenomeen plaatsen? Is het eenmalig, of komt het vaker voor?
  • zie hierbij een aantal screenshots

• de flinke lijn omhoog van vandaag is wanneer we de airco aan hadden gezet om bij te verwarmen

• Andreplusplus
    Ok, en nu met de {{{ er bij?
    Ik zie niet op elke dag een probleem (let goed op de schaal van de grafieken).
    Verder zei je "schema altijd op 20". Maarbik zie mix van schema (oranje) en handmatige instelling(grijs).
    25-1 : dip 0,5° in de avond, lijkt op deur open oid. Daarna loopt temp weer op
    24 en 28-1 ik zie niks geks
    29-1 daling in nacht/ochtend kan ik niet helemaal verklaren, beh lagere setpoint of afkoeling omdat vloerverwarming niet toereikend is.
    9-1 idem
    10- idem, en opwarming door zoninstraling en ieniemienie dipje in de avond.
    Het lijkt dat de ruimte gevoelig is voir buitentemperatuur. Slechte isolatie?
  • We hebben de vloer laten isoleren, nieuwe hr++ ramen er in laten zettenen er zit spouwmuurisolatie in.

De vloer is gewoon steenkoud als we die ochtenden in de ruimte kwamen, dit terwijl er wel 3 streepjes warmte werden gevraagd door Tado.

Wat betekent het symbooltje onderaan de grafiek op 29-1?
  • Andreplusplus
    Dat heeft met geolocatie te maken, thuis modus.
    Staat helaas niet op deze pagina uitgelegd:
    https://support.tado.com/nl/articles/5086312-waar-kan-ik-de-geschiedenis-vinden-van-mijn-verwarmings-en-koelingsactiviteit
  • Hoe kan het nu dat er wel warmte gevraagd wordt door Tado maar dat de vloer steenkoud is?

• Andreplusplus
    Tja, zie mijn bericht van 27-1.