w.Intercom = i;Tado V3+ met ATAG Q38S — tado° Community

Tado V3+ met ATAG Q38S

Hallo,

Ik heb zonet een Tado V3+ met wired smart thermostat en 8 slimme radiatorknoppen gekocht. Ik heb deze op 2 manieren geïnstalleerd op de ATAG Q38S boiler, beide zonder succes:

- via de ATAG bus (parameter 60 op 02 gezet, klem 20 en 21) en klemmen +- op de Tado wired thermostat. De instelling op de Tado is D01 en warm water aan.
Probleem: ketel blijft constant verwarmen ookal staat de thermostaat op off. Kan iemand me hiermee helpen aub?

- via klemmen 22 en 23 op de boiler (Aan/uit) en klemmen NO en COM op de tado. Instelling Tado thermostaat op R01 en hot water off. Hiermee schiet te boiler om de 15seconden af en aan en verwarmen de radiatoren niet.

Ik zou het geweldig appreciëren mocht iemand me hiermee kunnen helpen :)

Groeten
Simon
Getagd:

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De juiste manier om te installeren: ga naar de website tado.com/start en volg alle stappen nauwkeurig.

• Dag Rob. Dit heb ik gedaan. Via die link als ik op 'inloggen' klik dan gaatie direct naar de app. En alle stappen voor professionele installateurs heb ik ook al gevolgd
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Dan de helpdesk maar raadplegen, zij kunnen in je systeem kijken, wij niet
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je geen professionele installateur bent moet je ook niet de handleiding voor professionele installateurs gebruiken. Klik aan de linkerkant op "ik ben een gebruiker".

En doe dit op een computer/laptop, niet op je telefoon.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Probeer 80=00, 60=02 en tado op D01
    Dát staat in de Q series installatiemanual, maar waarschijnlijk heb je dat al.
    Verder ketel uit, aan en kwartiertje wachten voor conclusies te trekken.
    Helpt dit niet --> support desk
  • Dank voor de reacties. Andreplusplus 80 op 00 zetten gaat niet, er is namelijk geen parameter 80. De 2e laatste parameter is 49 en de laatste is 89. Bedoel je mss 89 op 00 zetten?
    Anyway ik heb de oude thermostaat terug gehangen en werk nu enkel met de 8 slimme radiatorknoppen. Zal het op deze manier ook werken? Ik vermoed dat ik enkel moet opletten dan de temperatuur niet te laag staat op de thermostaat zodat deze niet afspringt. Zijn er voor de rest nadelen hieraan?

Nogmaals dikke merci voor de hulp.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ja, excuses, typefout, moet zijn 89=00
    Zolang er voldoende warm water circuleert kunnen de knoppen de temperatuur in een ruimte regelen volgens schema. Maar dan moet je inderdaad altijd de thermostaat voldoende hoog instellen.
    Alleen bijv een werkkamer verwarmen lukt dan niet.