w.Intercom = i;Tado X, warm water en Intergas HRE... — tado° Community

Tado X, warm water en Intergas HRE...

Alweer - ik ben een nieuwe gebruiker - een vraag, nu over de warm water functie van Tado. Tot nog toe geen vraag, maar plots zag ik een warm water vierkant bij mijn kamers. Zat er oorspronkelijk beslist niet, want ik heb er naar gezocht toen bij de installatie het warm water het niet deed, maar wanneer het ding verschenen is kan ik niet zeggen. Ik heb de temp ervan kunnen wijzigen (63 graden) maar op de ketel verandert er niets. Wat is de functie en kan er bij het slimme schema (waar ik geen warm water zie) iets worden ingesteld. Of kan ik het vierkant weghalen?

Getagd:

Antwoorden

• Stefan123
    Stefan123
    22 januari aangepast
    U heeft helemaal gelijk. Deze optie was er tot voor kort niet maar is nu wel zonder enige introductie zichtbaar. Ik verwacht dat dit exact hetzelfde doet als bij Tado V3. Waarschijnlijk gaat dit wel werken als u de warmwatersturing op uw intergas ketel via het installatiemenu aanpast (code 15). Bij instelling o. Op uw ketel dient u het aantal ecodagen op 0 te zetten. Dan activeert u sturing via opentherm.

Een waarschuwing vooraf: bij V3 zit er een onwijs vervelende bug in de Tado software die ervoor zorgt dat de warmwatertemperatuur automatisch terug gaat naar een andere temperatuur dan u instelt. Eentje dusdanig laag dat sommige experts zeggen dat het het risico op legionella verhoogd. Ik zeg niet dat dezelfde bug ook in Tado X zit, maar verbazen zou het mij niet. Ik zou hier dus drie keer over nadenken alvorens de sturing via opentherm te activeren. Ik ben zelf van mening dat warmwatersturing sowieso vrij zinloos is. Uw ketel doet dat prima zelf.