Kronoterm versi-I wamtepomp tado
Heeft iemand toevallig al de Tado v3 of Tado X aangesloten op een Kronoterm Versi-I? Zo ja werkt het goed en v3 of X?
0
Antwoorden
-
Geen idee. Ik zou de Kronoterm thermostaat gebruiken. Evt tado knoppen zonder tado thermostaat toepassen. Een warmtepomp werkt nu eenmaal anders dan een CV ketel
Er is een tado warmtepomp optimizer, maar die ken ik helemaal niet.1 -
Warmtepomp optimizer bestaat niet meer voor V3 alleen nog voor X0
-
Dat vind ik geen slecht idee @Andreplusplus
Als uiteindelijk blijkt dat zowel de V3+ als de X niet werken met deze warmtepomp dan ga ik dit inderdaad als plan B aanhouden.
Ik vraag mij alleen af hoe ik dit dan het beste kan doen.
Volgens mij heb ik namelijk ooit een keer gelezen dat je de radiatorknoppen kan instellen dat ze volledig open en dicht gaan zonder tussenstapjes (half open etc).
Zou dit een idee zijn en zo ja; weet iemand hoe ik dat instel?
Wat ik mij ook afvraag is.. als ik van huis ga wil ik natuurlijk dat de boel stopt met verwarmen. Ik heb geen idee of mijn waterpomp zodadelijk deze functie ook heeft want anders heb ik natuurlijk kans dat ik de warmtepomp sloop als ik die laat draaien terwijl de radiatorknoppen dicht zijn.
1 of 2 knoppen standaard open laten staan?
Tips en tricks zijn welkom!0 -
Misschien kun je de Kronotherm thermostaat houden en deze via een bedrade thermostaat of een draadloze ontvanger van Tado via relais sturing aan of uit zetten1
-
Ga ik ook eens naar kijken! Bedankt @Douwe0