Advies benodigdheden installatie Tado Thermostaat systeem
Ik ben benieuwd of ik advies kan krijgen over de benodigdheden om over te gaan op het Tado thermostaat systeem (Slimme Thermostaat X - Multi-Room) in de volgende situatie. De vraag gaat met name om de manier waarop ik mijn vloerverwarming kan bedienen via de Tado thermostaat en wat daar voor nodig is.
Huidige situatieschets: Honeywell draadloze thermostaat met handmatige thermostaatknoppen op iedere radiator en op de vloerverwarming in de woonkamer.
Gewenste situatie: Tado X draadloze thermostaat met Tado thermostaatknoppen op alle radiatoren incl. de aansturing van de vloerverwarming via Tado.
Situatie vloerverwarming: 1 systeem voor vloerverwarming dat enkel de woonkamer verwarmt. Aangestuurd met een handmatige thermostaatknop in de trapkast achter de woonkamer (je kan er niet direct bij). Staat nu dus altijd open en op moment dat thermostaat in woonkamer aangeeft verwarming nodig te hebben zal vloerverwarming ingezet worden.
Mijn vraag is nu welke benodigdheden van Tado nodig zijn om de vloerverwarming te bedienen met behulp van een Tado systeem waarbij rekening gehouden wordt met de temperatuur in de woonkamer (en niet in de trapkast). Ik lees verschillende suggesties met bedrade systemen of met aanvullende kleppen die nodig zouden zijn. Met name met het bedrade systeem vraag ik me af of deze dan in de plaats van de draadloze Tado X thermostaat geplaatst moet worden of mogelijk aanvullend toegevoegd moet worden. Wellicht is er een andere mogelijkheid om de theromstaatknop van de vloerverwarming zijn uitgangspunten te laten baseren op de temperatuursensor uit de woonkamer?
Kortom, kan iemand met meer Tado ervaring en kennis mij helpen bij dit vraagstuk?
Bij voorbaat dank!
Peter Sikkema