w.Intercom = i;Signaal van thermostaat v3+ naar CV ketel komt niet door — tado° Community

Signaal van thermostaat v3+ naar CV ketel komt niet door

Goedendag,

Ik heb een probleem. Sinds een paar dagen heb ik internet en probeerde ik mijn Tado V3+ toe te voegen op mijn app. Dit is allemaal gelukt, echter sinds dat ik de Tado V3+ en slimme radiatorknoppen heb toegevoegd op mijn Tado app reageert mijn CV ketel niet meer op de temperatuur die ik door wil geven.

Ik heb de thermostaat eraf gehaald en de draadjes aan elkaar verbonden om te kijken of het aan de CV ketel (Vaillant EcoPlus, 2014) kan liggen. Dit werkte gewoon, want de kachels sloegen gelijk aan.

Vandaag is er een monteur langsgekomen en ook die constateerde niks geks bij de CV. Hier ligt het dus niet aan.

Via de installatiemanual heb ik de thermostaat opnieuw ingesteld en geprogrammeerd op de juiste cv, wat code D07 is in mijn geval. Ook hierna kwam nog niks over.

Ik heb vervolgens de Tado professional app gedownload. Deze geeft na de test aan dat alles goed zit, behalve: “De data kan niet op de verwarmingsketel worden afgelezen”.

Wat doe ik hier niet goed?

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Wat heb je voor apparaten, hoe heb je die aangesloten, welke ruimtes heb je in de app en wat zijn de instellingen voor meettoestel en zoneregelaar per kamer?
    wat doe je precies en wat gebeurt er wel/niet?
  • Ik heb de starterkit van Tado met een Smart Thermostat V3+ met twee smart Radiator Thermostats. Hierbij ook de Internetbridge en 2x een adapterset. De Smart Thermostat V3+ is middels een + en - kabel aangesloten op de Vaillant Ecotec Plus aangesloten.

Ik heb nu 2 ruimtes, “kamer 3” en “badkamer”. Kamer 3 hangt de thermostaat en badkamer de “smart radiatorknop”.

Wat bedoel je met instellingen voor meettoestel en zoneregelaar per kamer?

WT gebeurt is dat ik, voordat ik internet had, middels de thermostaat de kachel warmer of kouder kon zetten. Sinds ik de thermostaat, bridge en smart radiatorknop heb geregistreerd op mijn Tado app, komt een temperatuursverandering via de smart radiatorknop en smart thermostaat niet meer door. Als ik in mijn app de temperatuur verander zie ik deze verandering wel op de thermostaat en op de radiatorknop, maar de cv slaat niet aan.

Als ik de smart thermostaat v3+ weer van de muur haal en het + en - draadje tegen elkaar hou, slaat de cv wel direct aan. Ergens komt het signaal van de thermostaat naar de cv niet over
  • Ik heb de thermostaat, die in “kamer 3” staat, als zoneregelaar aangevinkt. De slimme radiatorknop als “geen zoneregelaar”.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Wellicht zit de kabel aan de kant van de ketel niet op de juiste aansluitingen, of is de ketel niet goed ingesteld.

• Dat is het helaas ook niet. De thermostaat werkte wel toen deze nog niet was verbonden met de Tado app. Sinds deze ermee is aangesloten werkt het niet meer..
  • Andreplusplus
    In ieder geval moet ook in badkamer de zoneregelaar op de thermostaat staan.
    Verder: welke ketel *precies* en hoe zitten de draden op de ketel aangesloten?
    Meest waarschijnlijk op BUS +/-, maar er zijn zo gruwelijk veel typen....
    D07 is in principe goed, tenzij je een VR33 module ertussen hebt zitten. Missxhien kun je een foto plaatsen of op het forum zoeken naar VR33, dan weet je wat ik bedoel.
  • @Andreplusplus Het valt mij op dat er geen aansluiting is op de -+ bus. De bedrading zit als volgt (zie foto).
    Als ik zo kijk, zie ik een aansluiting in het moederbord waarop T t0 staat (zie midden bovenin bedrading. Is dit een VR33?
  • Andreplusplus
    Ja dat is een VR33, met OT aansluiting.
    Dus ofwel ertussenuit en MBUS configureren, of de tado thermostaat op OT instellen (Doe alsof je een Honeywell Round T87M Modulation had)
  • @Andreplusplus Ah oke, is een van de twee meer aan te raden of maakt het niet echt uit?

Als ik de Tado thermostaat op OT instel, betekent dat dan dat ik dan in het config menu of: D01 moet instellen op de thermostaat?