Hoe een slimme bedrade thermostaat x aansluiten op vloerverwarming?
Ik heb nu deze situatie:
- CV ketel hangt in de bijkeuken met daarbij een bedrade slimme thermostaat.
- Op alle radiatoren heb ik een slimme radiatorknop.
Nu heb ik mijn badkamer laten verbouwen en heb ik daar nu watergedragen vloerverwarming. De installateur heeft het al voorbereid dat ik met bedrade slimme thermostaat de vloerverwarming in de badkamer zou moeten kunnen aansturen zoals in dit artikel staat (optie 1).
Maar hoe werkt dit dan in de praktijk?
Ik heb een extra bedrade slimme thermostaat x gekocht, maar hoe sluit je die dan aan? welke opties moet je kiezen in de app om hem aan te sluiten?
0
Antwoorden
-
wat heb je in de badkamer? Zit daar een klep met draadjes of iets anders?0
-
In de badkamer zou dan de bedrade slimme thermostaat moeten komen volgens de installateur. Van daaruit lopen dan de draadjes naar de vloerverwarming verdeler die onder de badkamer zit. Maar ik snap dan niet hoe je de thermostaat zou moeten installeren in de tado app.0
-
Open de app, Instellingen, Kamers&Apparaten, blauwe knop Apparaat toevoegen, volg de instructies.
Kies de badkamer uit de lijst kamers (niet intypen, want dan krijg je een aparte kamer met zelfde naam).
Doe alsof je een on/off thermostaat vervangt (Bijv KPS Termo on/off) en volg de instructies van de bedrading.
Punt is nog wel *wat* voor draadjes zijn het, met andere woorden wat voor apparaat zit aan de andere kant bij de verdeler, is het 24V, 230V of een schakeldraad. PAS OP met 230V als je daar geen ervaring mee hebt.0