Vloerverwarming optie 3 aansluiten
Huis: CV op zolder, bedraad richting huiskamer. Kamers boven radiatoren. Beneden vloerverwarming.
Situatie gisteren: tado slimme knoppen op elke radiator boven. Tado slimme thermostaat in huiskamer. Wanneer huiskamer warmte nodig had (vvw), ging de cv aan en kunnen alle kamers boven ook op temperatuur komen.
Niet ideaal. Dus, zoneklep (caleffi 642622) voor vloerverwarming gekocht.
Beneden hebben we nu de volgende componenten: zoneklep, draadloze ontvanger, temperatuur sensor, slimme thermostaat.
De temperatuur sensor kan ik ergens in de woonkamer hangen begrijp ik.
De draadloze ontvanger moet aan de cv bedraad worden?
En dan als laatste nog die zoneklep, daar komen 2 draden uit. Op welke draden van de slimme thermostaat moeten die dan?
Antwoorden
-
Ik heb net een iets andere situatie. Zie https://community.tado.com/nl/discussion/25863/nefit-tado-vloerverwarming-thermostaat-automatische-klep-honeywell-vc-8615#latest
De twee draden van de zonneklep moeten dan helemaal rechts als ik het goed begrepen heb. Hoop dat iemand anders het ook bevestigd:)0 -
Ik heb het werkend gekregen.
Foto 1: De draadloze ontvanger is aan de cv ketel aangesloten. Remeha Avanta 35c, connectie 3/4 aan de open therm + en -.
Foto 2: Vloerverwarming unit. Zoneklep in toevoerleiding, aangesloten op netstroom en op een slimme thermostaat.
Foto 3: Zoneklep aangesloten op slimme thermostaat COM en NO.
Foto 4: Voorbeeld van hoe de app er uit ziet. Zie hoe die draadloze ontvanger TR… heet.
Merk ook op, dat je op de kamer zelf kan tikken (dit besefte ik mij pas vandaag en zag andere mensen hier ook moeite mee hebben).
Foto 5: Dit is het menu als je op de kamer tikt. Hier kun je dus een regelaar aangeven. In mijn geval dus die TR… want die hangt aan de cv. Dit stel ik in bij elke kamer. Daardoor kan elke kamer via de app of via slimme knop aan radiator, de cv vragen om warm water.
Op het moment heb ik in mijn woonkamer zo'n draadloze temperatuursensor hangen. Daar zou ik dan de woonkamer vloerverwarming mee kunnen bedienen.
Die kan ik nog niet in de woonkamer zone zetten in de app, omdat die slimme thermostaat daar nog in staat. Ik ben in contact met Tado via de app want als ik het goed begreep, kunnen hun dat dan oplossen. Maar medewerkster geeft aan dat het niet kan. Dus wordt vervolgd.
0