w.Intercom = i;Woonkamer wordt warmer dan ingesteld. — tado° Community

Woonkamer wordt warmer dan ingesteld.

Sinds 2 maanden heb ik de tado x woonkamerthermostaat en 2 knoppen gekocht als bundel, deze 2 knoppen zijn voor de zolderkamers. Ik dacht dat dit handig was maar het valt erg tegen. Wanneer de knoppen zijn ingesteld op 20 graden om te verwarmen volgens het programma loopt de temperatuur op in de woonkamer, ver boven de ingestelde temperatuur. Wat doe ik niet goed?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    1. je leest niet voordat je schrijft
    2. je hebt in de woonkamer geen knoppen gemonteerd terwijl dat in dat scenario wel moet

• Bedankt voor je reactie. Op de begane grond en de eerste verdieping heb ik vloerverwarming met een gewone thermostaatknop. Op zolder twee radiatoren die nu zijn voorzien van de tado x knoppen. Ik hoopte dat deze door een handige programmering op de gewenste uren de ruimte zouden verwarmen naar 20 graden en mijn woonkamer, waar de kamerthermostaat hangt, niet van slag zou brengen, deze ruimte wordt nu veel warmer dan ingesteld.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Tja, punt 1.
    https://support.tado.com/nl/articles/3387257-moet-ik-slimme-radiatorknoppen-toepassen-in-de-kamer-waarin-ik-al-een-slimme-thermostaat-of-draadloze-temperatuursensor-geinstalleerd-heb
  • Bedankt voor de reactie. Waar slaat punt 1 op? Moet ik mijn vraag nalezen? Moet ik het hele forum afzoeken? Ik begrijp gewoon niet welke spullen ik nodig heb van Tado om dit te laten werken. Hieron vraag ik advies aan de community, is dit een probleem?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    18 januari aangepast
    lezen bij tado support, het artikel waarvan ik de link stuurde.
    Dat is geen probleem, maar een beetje zelfstudie kan geen kwaad, ipv dat we hier op het forum dezelfde vraag over en over kunnen beantwoorden.