w.Intercom = i;Gasverbruik bij geen warmtevraag CV — tado° Community

Gasverbruik bij geen warmtevraag CV

Beste Tado-erianen(?),

Wij hebben een Remeha Tzerra Ace 39C. Origineel daarop aangesloten een qSense modulerende kamerthermostaat. We gebruiken de Ace normaliter enkel voor warmwater in de badkamers. De Ace is ook aangesloten op de vloerverwarming eerste verdieping, we gebruiken deze normaliter niet. De rest van het huis (inc verwarming) gebruikt elektrische installaties.

Voor die paar koude winterdagen in ons kikkerland is het echter wel fijn de vloerverwarming aan te gooien en aangezien alles in huis aan mijn Homey hangt heb ik afgelopen maand de Qsense vervangen met een Tado X. In eerste instantie met de Tado matter bridge / app (dus niet direct via Homey).

Dat werkt in princiepe prima. Temperatuur instelling, warm water, alles werkt. Enkel valt het mij op dat als er geen warmtevraag is, wat op die 3 dagen per jaar na dat ik de vloerwarming aanzet, het geval is, er toch verbruik is. De Tado stuurt de ketel aan om de ±80 minuten een kleine pulse aan verbruik.

Hier het het verbruik in idle met Tado thermostaat;

Hier met qSense thermostaat;

Het zijn enkele centen per dag, maar dat tikt aan en is onwenselijk. Kan me ook niet voorstellen dat de ketel het nodig heeft aangezien de installatie met Remeha's eigen thermostaat 0 gas verbruikt in idle. Inmiddels hangt de Remeha thermostaat er dan ook weer aan (nu terug naar geen verbruik in idle).

Is dit een instelling? Is dit de bedoeling? Ik heb gezocht maar vond verder geen relevant topics, gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoekwoorden.