w.Intercom = i;zoneregelaar — tado° Community

zoneregelaar

Ik heb 5 kamers waarvan 1 woonkamer met drie thermostaatknoppen een draadloze temperatuur sensor zijn geïnstalleerd. De rest zijn slaapkamers waarvan 1 slaapkamer met drie thermostartknoppen (gekoppeld aan elkaar waarvan 1 temp. sensor is). Verder zijn alle andere kamers voorzien van 1 thermostartknop. Mijn vraag is moet ik alle kamers aan de zonneregelaar van de woonkamer koppelen of alleen de woonkamer? De slaapkamers blijven allemaal op een basis temp. staan en worden via de app op een bepaalde tijd handmatig warmer gezet als ze het te koud vinden op de slaapkamer.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dat moet je helemaal zelf weten! Beide configuraties zijn mogelijk.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Wat wil je bereiken? Als je een slaapkamer wil verwarmen zonder dat de woonkamer warm wordt (of als die al op temperatuur is) dan moet de knop in de slk een seintje om warmte kunnen sturen. Dat gaat via de zoneregelaar = thermostaat. Dus stel die in op het serienummer van de thermostaat in de wk. Wil je dat niet, stel zoneregelaar = onafhankelijk. Dan gaan de knoppen alleen open en dicht volgens schema, maar wordt de kamer niet warm als er niet al warm water rondstroomt.
  • Dank voor jullie reactie. Dus als ik het goed begrijp….als ik in de slk de thermostaat koppel aan de zoneregelaar van de wk en de wk wordt niet meer opgewarmd krijgen we wel warmte in de slk als we in de app de temperatuur omhoog doen voor de slk. Als ik de thermostaat in de slk niet koppel aan de zoneregelaar en ik doe de temperatuur in de slk omhoog maar in de wk staat de temperatuur laag iod (niet vragend) gaat wel de knop open van de slk maar stroomt er geen warmwater naar de slk. Sorry voor het hele verhaal maar ik probeer het te begrijpen. Ik ga dit even proefondervindelijk uitproberen.
    Nogmaals dank.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Het is precies zoals je beschrijft
  • Super veel dank. Hier kan ik wat mee. Inmiddels aangepast. Fijn weekend.
    Gr. Ron