Geen logische bediening van thermostaat door Siri of Apple opdrachten
Bij bediening thermostaat door Siri of Apple opdrachten moet ik altijd schema hervatten doen als ik terug naar de normaal situatie wil. Zou beter zijn bij een Apple opdracht of een Siri commando dat dit enkel zo blijft tot de volgende tijdsblok en dan terug normaal wordt.
Zoals de situatie nu is: Schema staat ingesteld op 20°C. Ik heb het een beetje koud en zeg tegen Siri om de verwarming op 21°C in te stellen. Geen probleem maar ik mag niet vergeten daarna om in de app ‘schema hervatten’ te doen. Anders blijft de verwarming gewoon op 21°C staan voor de volgende uren en zelfs dagen. Hij zal het schema niet automatisch hervatten bij de volgende tijdsblok.
Bij Apple opdrachten is dit idem. Ik maak een Apple opdracht met slaapwel. Temperatuur gaat naar de ingesteld temperatuur in de Apple opdracht. ‘s morgens zou hij volgens het schema bv naar 19°C moeten gaan maar dat gaat niet automatisch. Dan moet ik eerst naar de Tado app en schema hervatten doen.
Toch stom hè.
Reacties
-
Dan moet je bij de kamer(s) instellen dat handmatige veranderingen gelden tot de eerstvolgende schemaverandering.
0 -
Inderdaad, tado beschouwt dergelijke veranderingen via Home Assistant, Google Home, Siri, Alexa etc. als handmatige verandering op het apparaat.
Ga dus naar Instellingen, Kamers&Apparaten, kamernaam (niet het apparaat) en Handmatige instelling op het apparaat.0 -
Wel vervelend. Als ik een opdracht maak met slaapwel met 17°C. Ik zeg 's avonds
Hé siri "Slaapwel". Verwarming gaat naar 17°C. Dan moet ik 's morgens eerst naar de app gaan en schema hervatten doen. Normaal zou de verwarming 's morgens automatische moeten opstarten zodat het al een beetje warm is tegen dat ik wakker wordt.
0 -
Hoezo "wel vervelend". Je hebt hierboven 2 keer uitgelegd gekregen hoe je dit goed kunt krijgen.
0