w.Intercom = i;Modulerend? — tado° Community

Modulerend?

Onlangs Tado X geïnstalleerd volgens het programma: draadloze temperatuursensor en draadloze ontvanger en thermostatische kranen. De ketel is Intergas HRE 24/18. De Draadloze Ontvanger zit op de contacten 11 en 12, 4 en 5 waren verbonden en het systeem gaf geen warm water meer. Losgehaald en WW was terug. Ik heb een vraag gesteld over de overshoot die niet echt te verhelpen is, maar ik begin me af te vragen of het geheel wel moduleert. De temperatuurwisselingen zijn groter dan met de oude thermostaat (een bedrade Honeywell round) waarvan ik het typenummer niet kan vinden, maar het is er een zonder kwikschakelaar). Ik ben overgestapt op draadloos omdat de thermostaat tegen de muur van de verwarmingsruimte zat die warm werd waardoor het systeem rommelig functioneerde. Nu zit de draadloze sensor op een adequate plek, maar de temperatuur wisselt meer dan tevoren. Ik las dat er meer moet gebeuren voor modulerend aansluiten, maar Tado meldt daar niets over bij de installatie. Ik hoop dat er bij de community iemand is die mij uit de brand wil helpen. Als de huidige situatie het best haalbare is ben ik wel wat teleurgesteld. Een poging om te kijken bij "https://tado.com/start" werkte niet: ik moest inloggen en zat direct op mijn eigen huis. Één kraan zat gemonteerd bij de uitgang van een radiator en die ging resoneren. Die heb ik vervangen door een ventiel met omgekeerde stroomrichting.

Getagd:

Beste Antwoorden

• Emcee
    Emcee Admin
    Antwoord ✓

Hallo Desto,

Ik zal delen wat onze agent je heeft geschreven, omdat het misschien nuttig is voor andere gebruikers. Zoals je al zei in de chat, houd het in de gaten en, als de temperatuur niet stabiliseert, aarzel dan niet om Roko opnieuw te schrijven.

"De tado° Slimme Thermostaat maakt gebruik van PID (Proportioneel Integrerend-Differentiërend) aansturing. Dit betekent dat tado° niet alleen kijkt naar de huidige temperatuur, maar ook naar de algemene temperatuurtrend en de mate van verandering.

De Slimme Thermostaat schakelt de verwarming in totdat de kamertemperatuur net boven het gewenste instelpunt ligt. Daarna blijft de verwarming uit totdat de temperatuur begint te dalen.

Op deze manier voorkomt tado° dat je verwarmingssysteem te vaak in- en uitschakelt, wat je verwarmingsketel beschermt tegen onnodig slijtage en het energieverbruik efficiënter maakt.

De PID regelaar anticipeert ook op temperatuur veranderingen. Wanneer tado° bijvoorbeeld een snelle temperatuurdaling detecteert, kan het beginnen te verwarmen om te voorkomen dat de temperatuur te ver onder het instelpunt zakt, zelfs als de huidige temperatuur in eerste instantie hoger is dan het gewenste niveau.

Houd er rekening mee dat met een PID-regelaar de temperatuur soms kan doorschieten. Dit betekent dat de kamertemperatuur soms iets hoger kan zijn dan het instelpunt voordat deze zich stabiliseert. Dit is een normaal verschijnsel van PID-regelaars en helpt om de temperatuur constant te houden."

• Desto
    Desto
    Antwoord ✓

Bedankt Admin. voor deze aanvulling.