Aansluiting op warmtenet
Ons appartement is recentelijk (mei 2024) gerenoveerd en daarbij voorzien van een aansluiting op het warmtenet. Het systeem bestaat uit een centrale entree/regelunit, een bedrade thermostaat, 4 radiatoren met thermostaatkranen en twee radiatoren met domme kranen. Voor de renovatie hadden we blokverwarming zonder thermostaat met 5 radiatoren waarop ik Tado automatische thermostaatkranen had gezet. Dat werkte perfect. Nu wil ik die kranen weer terugplaatsen en één bijkopen (we hebben nu 1 radiator meer). Kan dit zonder dat het warmtenet blijft circuleren. Zoja, moet dan de thermostaat in de huiskamer continu aan staan op b.v. 23 gr. C.
Antwoorden
-
Ik kan het uit je verhaal en de foto niet halen. Maar ik denk dat de Honeywell thermostaat een aan/uit type is dat op die Aquaheat doos is aangesloten.
Daar kun je een tado thermostaat voir in de plaats zetten en dan gaat het werken, zonder dat in de ruimte met de tado thermostaat het altijd warm hoeft te zijn.0 -
Dus ik kan niet gewoon de goedkope honeywell thermostaat gebruiken met Tadokranen?
0 -
Jawel, maar dan is er geen manier om warmtetoevoer aan of uit te zetten. Maw woonkamer met thermostaat is koud (hoeft niet verwarmd te worden), kantoor is 18° en je wil 20°, dat gaat dan niet tenzij je de thermostaat hoger zet. Tado thermostaat kan dat automatisch voor je doen (en met gesloten tado knoppen op de radiatoren in woonkamer wordt die kamer niet onnodig warm)0
-
Hartelijk dank voor uw reactie. Nu is het me volkomen helder!
1 -
Ik heb nog één vraag: Ik heb nu 6 Tado thermostaatkranen en een Tado bedrade v3+ thermostaat. Alles is nog niet geïnstalleerd. Is dit materiaal voldoende om de warmteafleverset van het Eneco warmtenet aan te sturen?0
-
Ja dat denk ik wel (zo op afstand, dus geen garanties)1
-
Top dankjewel ik ermee aan de slag 🙏🏽0