w.Intercom = i;Geolocatie niet betrouwbaar — tado° Community

Geolocatie niet betrouwbaar

Hey,

Ik heb nu al een aantal keer gehad, dat ik thuis kom en dat ik zogezegd afwezig ben en mijn telefoon ook in huis is.
Daarnet nog om boodschappen geweest, om 19h20 vertrokken, al de tijd dat ik in de supermarkt was stond ik blijkbaar nog aanwezig. Mijn woongebied staat op 250m en de supermarkt ligt in vogelvlucht op meer dan 1,5km. Tado zegt dat ik thuis was, wat dut niet klopt, mijn telefoon had ik ook bij mij natuurlijk. Ik kom thuis rond 20h10, dan zegt tado, dat ik weg ben? Ik heb mij uiteindelijk manueel thuis gezet, toen ik zag dat tado mij afwezig zette.

Ik snap het niet, mijn locatie is correct, anders zou het altijd verkeerd zijn maar dat is het geval niet. 6/7 is het juist.

Iemand idee? Op moment van schrijven, als ik overschakel naar auto denkt tado nog altijd dat ik afwezig ben. Ik merk nochtans dat de ruimte warmer wordt :-D.

Iemand een idee, want ik snap het niet meer waarom dit sinds kort voorkomt, terwijl er niks veranderd is aan de configuratie.

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dit kan te maken hebben met de rechten van de app in de telefoon. Dwz of die de postitie mag opvragen, of dat de exacte of een geschatte positie is, en of dat altijd door mag gaan ook als de app niet op de voorgrond staat.

De rechten om dit soort dingen te doen worden steeds verder beperkt door de telefoonmakers, om de privacy te verbeteren en de batterij langer mee te laten gaan.

Het kan helpen om de app opnieuw te installeren en goed op te letten wat voor antwoorden je geeft op de vragen die hij tijdens installatie stelt.

• Tado heeft rechten op locatie en ook exact. Ik zie vb dat om 22h05 de locatie nog heeft opgevraagd, daarvoor ook nog.
    Enigste wat niet toegestaan is, is camera door tado, maar die heeft dat ook niet nodig natuuurlijk.

Nu zie ik dat tado zegt dat ik aanwezig ben, 2h nadat ik thuis gekomen ben. Ik heb niks veranderd.

• Vandaag alweer. Thuis gekomen iets voor 17h, was redelijk binnen(was nog aan het opwarmen). Daarna beginnen afkoelen, ik kijk op tado en ik ben blijkbaar weer niet thuis. Pas na 40min beseft tado dat ik thuis ben…

Kan geen probleem zijn met instelling aangezien het nu meer dan een week geleden is.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Ik raad je aan contact op te nemen met de support desk hierover