w.Intercom = i;TADO in samenwerking met Vaillant ecoTEC pro / multiMATIC 700 — tado° Community

TADO in samenwerking met Vaillant ecoTEC pro / multiMATIC 700

Ik heb een vraag over de compatibiliteit van het TADO-systeem V3+ met onze verwarmingsopstelling in ons nieuwbouwhuis. We hebben wategebaseerde vloerverwarming op het gelijkvloers en op de eerste verdieping (geen enkele radiator).

Gelijkvloers bestaat uit één grote verwarmingszone met vijf lussen die samenkomen in één collector.

Eerste verdieping heeft vier aparte zones, elk met een eigen lus die op een tweede collector zijn aangesloten. Elke lus kan door een gewone bedrade thermostaat afgesloten worden via een zoneklep op de collector (behalve de badkamerzone die altijd bediend wordt).

Onze verwarmingsketel is van het type Vaillant ecoTEC pro (VCW 286/5-3) en zorgt ook voor sanitair warm water (doorstroming principe), huidige thermostaat in het gelijkvloers is van het type multiMATIC 700.

Graag zou ik de verschillende zones los van elkaar willen regelen met het TADO-systeem, waar ik in mijn vorige woning (met radiatoren) erg tevreden over was. Hiervoor overweeg ik om zonekleppen (servomotor vloerverwarming, 230 V) te plaatsen op alle collectorkraantjes, zodat de zones afzonderlijk kunnen worden aangestuurd. Daarnaast wil ik de huidige bedrade thermostaten in de verschillende ruimtes (per zone) vervangen door slimme, bedrade TADO-thermostaten. Bij de verwarmingsketel zou ik een TADO Extensiekit willen installeren om de ketel via deze thermostaten aan- en uit te schakelen. Ik heb daarbij een aantal vragen :

• Uit de geraadpleegde documentatie en info op het net kan ik niet 100% besluiten of de ketel correct kan aangestuurd worden ; zeker wat betreft sanitair warm water. Iemand ervaring met een soortgelijke opstelling ?
  • Kunnen de zonekleppen in deze opstelling worden aangestuurd door de bedrade TADO Slimme Thermostaten en eveneens de ketel op en af schakelen ?
  • Naar wat ik gelezen heb kan deze opstellen enkel via het toevoegen van een TADO Extensiekit naast de verwarmingsketel ?

Ik hoor graag jullie kundig advies over de haalbaarheid van deze opstelling.

Getagd: