w.Intercom = i;Ketel reageert niet meer op Tado na batterij vervangen. — tado° Community

Ketel reageert niet meer op Tado na batterij vervangen.

Beste lezer,

Als 2 of 3 jaar blij met mijn Tado. Geen problemen gehad! Ik heb de Tado Thermostaat V3 bedraad met internet Bridge. Inetrgas HR ketel. Wat oudere. Volgens mij is dat opentherm.

Ik heb alleen een zwarte en rode draad. Werkte jaren prima.

Gister kreeg ik een melding dat de batterij leeg was van de Thermostaat. Deze vervangen met Varta Alkaline. De melding is nu ook weg.

Alleen nu lijkt het erop dat er geen signaal gestuurd wordt van de Thermostaat naar de CV als deze aan moet. CV gaat ook niet aan.

-App ge update.

-Nieuwe batterij in. Ja zitten er goed is. Alles werkt de app. Op de thermostaat zie je ook de ingestelde temperatuur, ook dat deze aan is. Alleen de cv gaat niet aan.

-Bridge en Thermostaat gereset.

-Wanneer de CV aan of uit wordt gezet hoor je ook relais aan/uit springen. Alleen verder gebeurd er niets.

-CV doet het gewoon.

-Wanneer Tado van de muur is en verbind de draden gaat de CV aan. Bedrading en CV is dan goed.

-Forum gelezen en bovenstaande geprobeerd. Las ook over de juiste batterijen. Maar alles werkt gewoon, behalve een signaal naar de CV.

Wie kan mij helpen want het is iets te koud voor deze geintjes????

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Kennelijk verkeerd geconfigureerd, misschien was dat altijd al zo.

Thermostaat uit het systeem verwijderen en opnieuw toevoegen, zeggen dat je een HoneyWell Round Modulation T87M thermostaat had.

Alle stappen doorlopen en opvolgen. Dus ook het uitzetten van de ketel.

• Ga ik proberen. Dank u alvast
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Je schrijft dat je een relais hoort schakelen, als dat in de thermostaat is, dan staat deze dus ingesteld op relais ipv OpenTherm.
  • Oke, dank u wel. Twijfelde al of ik dat geluid eerder hoorde.
    Ik ga hem even opnieuw installeren
  • Bedankt voor de reacties.

Helaas is het niet gelukt….

Ik heb heb de thermostaat meerdere keren opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Ook als T87M. Ook in de Thermostaat op D01 gezet wat ik las op internet.

Ketel ook uitgezet. Etc..

Dat relais hoor ik niet meer. Alles zonder resultaat.

Heeft niemand nog suggesties?

Ik snap het ook niet het heeft het jaren gedaan. Dan moet het toch goed aangesloten zijn.

• Ik ben nog nieuw. Maar volgens mij kan het zijn dat je óók een modulerend protocol in het menu moet selecteren op je thermostaat.

Dat vond ik zelf hier.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    12 januari aangepast
    @Vero020 Dat wordt geregeld in de app.

@JK2000 Bedrading zal wel in orde zijn als het eerder heeft gewerkt. Als die Wago er op zit, gaat dan de ketel volop aan? Want dat zou moeten.

Normaliter hoef je niets te veranderen na verwisselen van batterijen...
    Ik weet ook niet beter dan thermostaat verwijderen en opnieuw toevoegen en dan nauwgezet alle instructies opvolgen, inderdaad met een OT thermostaat als oude, zoals de T87M.
    Ketel uit en aan op de juiste momenten. Kwartiertje wachten, dan testen.

NB meeste Intergas ketels zijn OT, een enkel model is Relais.

Werkt dit allemaal niet --> Supportdesk
  • @Vero020 Dat staat volgens mij op aan. D01 Dat had ik gelezen in deze groep.

Ook maakt het geen tikend geluid meer. Relais. Dan ga ik ervan uit dat het goed gaat.

@Andreplusplus

Dat heb ik gedaan op het kwartier wachten na. Ik ga het zo nog een keer proberen.

Dan word het Support

Allen bedankt voor het meedenken!!

• Men kon bij Tado het op afstand ook niet fixen.

Zijn hebben een nieuwe gestuurd. Die werkte meteen. Buiten de garantie, goede service!