w.Intercom = i;Hoe maak ik een 2e schema aan in de app — tado° Community

Hoe maak ik een 2e schema aan in de app

Goedemiddag ik gebruik nu voor mij woonkamer een schema voor mijn Tado thermostaat maar ik wil eigenlijk ook een 2e schema voor bijvoorbeeld valanties aanmaken. Nu moet ik weer alle 7 dagen aanpassen hiervoor.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Daar wordt al jaren om gevraagd, maar het is niet mogelijk met Tado om dat te doen.

Met de oude (V3) versie had je zelfs nog meer mogelijkheden dan met Tado X.

• Bedankt voor de snelle reactie, dan weet ik dat het niet aan mij ligt.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je kan wel drie versies naast elkaar hebben: alle dagen verschillend, alle dagen hetzelfde en ma-vr hetzelfde en za+zo apart.
    Tussen die drie kun je dan schakelen. Maar wel kamer voor kamer.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja bij V3+ wel, maar bij Tado X hebben ze die mogelijkheid er ook uit gehaald en heb je alleen nog het schema voor alle dagen verschillend…

• @Rob2 klopt inderdaad ik heb maar 1 schema voor 7dagen. Overigens begrijp ik niet waarom je dan een dag kan kopieëren als je deze toch nergens kan plaatsen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je kunt bijvoorbeeld de instellingen die je gemaakt hebt voor maandag kopieren naar dinsdag.

Dan ben je sneller klaar met de dagen van de week die hetzelfde zijn.

Maar dit is een functie die Honeywell 30 jaar geleden al had en die Tado pas een jaar of 2 geleden kreeg.

Wat Tado nog steeds niet heeft is een mogelijkheid om bijvoorbeeld op 2e paasdag even te kiezen voor "vandaag als zondag" zonder die settings van zondag ook daadwerkelijk naar maandag te kopieren (dwz de week erna is het gewoon weer standaard).

En ook niet de mogelijkheid om bij "afwezig" meteen op te geven "tot tijdstip" of "tot datum+tijdstip", zodat je bij een dagtripje of vakantie de verwarming automatisch weer kunt laten starten zonder te vertrouwen op geolocatie of bediening via de app. Dat had Honeywell ook al 30 jaar, maar Tado nog steeds niet.

En wat ook vaak gevraagd wordt is een rithme van 2 weken ipv 1 week, zodat je bijv om de vrijdag thuis of op het werk kunt zijn en alles goed gaat zonder dat je iedere keer moet ingrijpen.

Mensen verwachten van een moderne oplossing dat soort mogelijkheden, maar Tado doet er niets aan.

Ik heb wel eens in een suggestie uitgebreid beschreven hoe ik dacht dat dat handig zou kunnen werken, en al die "schema" functies zitten "in de cloud" dus ALS er een programmeursteam was dan hadden die dat in al die jaren allang mooier kunnen maken. Maar gezien het tempo van de releases en wat er dan verandert denk ik niet dat er een programmeursteam is (of ze presteren wel heel slecht)…