BE: Vaillant EcoTec Exclusive VCW i.c.b.m. Tado X.
Beste,
Ik heb een Belgische Vaillant EcoTec Exclusive welke niet met OpenTherm werkt maar wel een EBUS heeft.
Nu heb ik mijn Tado X. thermostaat aangesloten via relais (aan/uit RT24V) maar dit voelt heel verspillend aan gezien de nieuwe ketel nu dus niet meer moduleert.
De oplossing ide ik voor ogen heb is de "Vaillant OpenTherm-Module VR33" te installeren.
Nu komt de vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Vaillant België liet me weten dat dit een "risico" is op compatibiliteit. (verbaasd me niet want ze willen hun ambiSense systeem verkopen).
Beste Antwoorden
-
UPDATE:
Ik heb de VR33 module geïnstalleerd volgens de handleiding en het lijkt te werken maar ontzettend traag (het duurt tussen de 3 en 6 minuten voor het reageert).Dit heb ik getest door de temperatuur op het maximum te zetten wat ongeveer 6 minuten duurde voor de ketel begon te branden en daarna via de thermostaat de verwarming uitgeschakeld en dit duurde iets meer dan 3 minuten.
Nu in de laatste stap staat een beschrijving van de snelheid van knipperen enkel is dit mij zeer onduidelijk , in mijn ogen is er geen verschil tussen flitsen en knipperen. Dus ik ben niet zeker of de thermostaat juiste info doorgeeft.
Heeft iemand hier toevallig een filmpje of uitleg van?
0 -
Flits is een heel korte knipper gevolgd door iets langere pauze1
Antwoorden
-
Heb je al rondgekeken op het forum? Er staan een stuk of 5 discussies hier over!
0