w.Intercom = i;Tado V3 schakelt remeha ketel niet meer in — tado° Community

Tado V3 schakelt remeha ketel niet meer in

Sinds 6 Januari 2025 schakelt mijn Thermostaat mijn ketel niet in. Hij zegt te verwarmen maar ketel doet niets. Ketel slaat wel aan als ik de bedrading tegen elkaar zet(Ketel is dus oke). Ik heb ook alle knoppen en themostaat verwijderd maar geen geluk. De helpdesk zegt dat de instelling op aan /uit stond maar na een reset van hen nog niets. Het begint hier aardig koud te worden, heeft iemand een suggestie?

Gr, Raymond
Getagd:

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

Een suggestie: thermostaat opnieuw installeren. Instellingen, Kamers&Apparaten, thermostaat, Installatieinstructies. Zorg dat wat je kiest als vorige thermostaat, overeenkomt met de aansluitingen in de ketel. Je kan dat zien bij Care&Protect wat het was.

Anders is het afhankelijk van je exacte ketel model/type wat ik je kan adviseren, maar dat weet ik niet.

• Schakelt de ketel ook niet aan als je de temperatuur flink hoger zet (bv. op 22 of 24 graden)? Ik heb soort gelijk probleem. Alleen als het temperatuur verschil groot is komt de ketel pas in actie. Het lijkt erop dat de Tado sinds kort het setpunt bij lage warmtevraag erg laag zet (b.v. op 28 of 30 graden). Remeha ketel zal dan niet aan gaan. Tado geeft aan "verwarmen" maar op de ketel zie ik dan een laag setpunt, en de status code dat er niet voldaan is aan voorwaarden om CV te starten. 30 graden is trouwens ook erg onzinnig, bij die lage temperaturen zijn gewone radiatoren vreselijk onrendabel.

Ik kan helaas geen setting vinden om dit gedrag tegen te gaan, Daarom nu maar weer de eTwist thermostaat aangesloten. Tado zou naast instelbare max. temperatuur ook een minimum temperatuur moeten hebben.

• Ik heb de temperatuur hoog gezet en slaat eneneens niet aan. Heb ook alles opnieuw aangemeld en nog steeds niet. Het rare is dat als ik mijn ketel handmatig aanzet en de maximum temperatuur van het Tado V3 programma is bereikt, dan schakelt hij wel de ketel uit. Als ik de Tado bedrading los haal en de plus en min verbind schakelt mijn ketel in wat mij zegt dat zowel de ketel als de bedrading werken.
    Ik heb contact gehad met de helpdesk maar daar raak ik lichtelijk gefrustreerd van omdat ze willen dat ik nieuwe bedrading trek….maar volgens mij heb ik bewezen dat de bedrading als wel de ketel goed functioneerd.
    Weet iemand of er in de afgelopen week een firmware update is geweest? Ik vraag dit omdat dit probleem uit het niets is ontstaan en mijn aanvoer temperatuur ineen op 0 stond…staat nu overigens weer op 60 graden
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Geen firmware update, al enige tijd 215.2.
    Wat er aan de cloudservice wijzigt hebben we als gebruikers geen zicht op.
    Maar ik vermoed niet dat het daar in zit. Eerder in defect device of connectieproblemen.
  • Ik heb uiteindelijk een nieuwe thermostaat opgestuurd gekregen en na de installatie werkt alles weer prima….zoals ik zelf ook al dacht had ik een maandagmorgen model denk ik….im hoop dat hij zich goed houdt dit keer. Nu eerst maar weer de wamte in mijn huis krijgen met de vloerverwarming…zal wel ff duren😉 bedankt voor jullie reacties!