w.Intercom = i;Temperatuur wisselt/klopt niet ondanks correctie — tado° Community

Temperatuur wisselt/klopt niet ondanks correctie

Sinds twee weken hebben wij een Tado systeem. In de woonkamer hebben we een draadloze thermostaat en 2 draadloze knoppen. De temperatuur die de thermostaat weergeeft lijkt alleen niet te kloppen.

Nu heb ik een andere thermometer naast de thermostaat gezet, en die bevestigd dit. Simpel op te lossen met een correctie zou je zeggen, maar dit lijkt niet te werken.

Voorbeeld:
Temperatuur staat ingesteld op 19,5 (en wordt zo gemeten). De thermometer geeft 20,5 aan. Ik corrigeer voor 1,0 graad. Vervolgens blijft de Tado op zakt de Tado naar 19,5, maar geeft de Thermometer 18,5 aan.. Kortom: hij lijkt door te schieten. Als ik de correctie van 1 er weer af haal, schiet de temperatuur weer door naar 20,5...

Het is dus of te warm, of te koud... Heel irritant.

Kent iemand dit probleem en misschien een oplossing?

Voorbeeld:

Antwoorden

• Had dat ook een paar keer. Soms duurt het even voordat je aangepaste temp wordt doorgevoerd. Een seconde of 10-15. Ik besefte dat niet en deed de correctie op correctie te snel achter elkaar waardoor de boel op hol sloeg. Dus, correctie intikken. Wachten. Wachten. Checken. En dan pas weer een correctie doen.
  • Dank voor je reactie, maar er zitten uren tussen de wisseling van correcties dus dat is het niet vrees ik..
  • Ah. Jammer. Vervelend!
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Ik weet niet waar je de temperatuur van de Tado afleest, maar in de app zijn de waarden niet live. Je moet dus steeds het scherm verversen.