w.Intercom = i;Vraag over mijn vloerverwarming — tado° Community

Vraag over mijn vloerverwarming

Beste Community,

Ik heb een vraag over mijn vloerverwarming. Ik wil graag een TADO X op de verdeler zetten om de vloerverwarming beter te reguleren. Voordat ik dat doe, wil ik vragen of iemand ervaring heeft met een staaldraad zoals afgebeeld op de foto's. Ik ga ervan uit dat dit een voeler is voor de temperatuur. Deze zal er niet voor niets zitten en ik vraag mij dus af of ik deze weg kan halen en gewoon een TADO X thermostaatknop kan plaatsen.

Alle input wordt ten zeerste gewaardeerd.

Alvast bedankt!

Christiaan

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

"Hier ben ik met mijn vraag over vloerverwarming. Foto's zoals er al honderden staan doe ik erbij. Ik stel ook maar weer de vraag die al 100 keer gesteld is over die knop die er al zit. Ik heb geen zin om zelf op het forum naar antwoorden te zoeken dus kom er maar in!"

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Nee, die draad is een capillair en de knop is bedoeld om de mengtemperatuur van het water dat de vloer in gaat te regelen. Niet te hoog dus, om de vloer niet te beschadigen. Kortom: laten zitten!(uitzondering als je een lage temperatuursysteem hebt met max ca 30° als aanvoertemperatuur).
    Wil je de vvw regelen met tado heb je dus een klep en bedrade thermostaat of een knop (niet aan te bevelen) op een thermostatisch ventiel nodig in de aanvoer naar de vvw verdeler toe.
    Zo te zien is er ook geen bypass aanwezig, zou je ook moeten toevoegen.
    Zoals Rob2 zegt: zoek maar op dit forum