AdlarCastra Aurora ll warmtepomp
Goedemiddag,
Ik hoor graag wat tips om onze tado x wireless receiver werkend te krijgen met de adlarcastra warmtepomp.
Helaas lukt het niet om de warmtepomp via de standaard installatie instructie te laten communiceren met de tado x receiver. Na het volgen van de aansluit instructies van de tado gaat het groene OT lampje van de tado ca 30 sec branden waarna deze weer uitgaat . De wp reageerd helaas niet op de warmtevraag van de thermostaat in de woonkamer.
De JAN module op de foto hieronder is de communicatie unit van de warmtepomp . Deze werkt wel samen met onze oude thermostaat ( honeywell round wireless modulerend)
Is het mogelijk om de tado x receiver zelf in opentherm communicatie te zetten? ( ik kon helaas hier niks over vinden)
ik hoor het graag ,bij voorbaat dank
Antwoorden
-
TADO X detecteerd zelf het gebruikte protocol, daar is niets aan in te stellen.
Is de gebruikte Warmtepomp compatible met TADO? Volgens deze site NIET:
Neem contact op met TADO Support hierover, misschien kunnen zij nog iets betekenen
0 -
Bedankt Douwe zal ik doen.
0 -
Ik sluit me aan bij bovenstaande verhaal. Ik heb ook problemen met het het werkend krijgen van de Tado X wireless receiver en de Adlar warmtepomp.
De monteurs van Adlar hebben al de Jan module uitgelezen, en deze krijgt geen gegevens vanuit de Tado. Hun advies is nu om de Tado te vervangen voor een Honeywell.
Op Tweakers.net zijn wel succesverhalen van de Tado X, waarbij het zonder enig probleem mogelijk was deze aan te sluiten.0